تمرکز بیشتر بر تولید خودروهای برقی و شاسی‌بلند

خداحافظی فولکس پاسات سدان با اروپا

9 آذر 1399 10:59

فولکس‌واگن از مدتی پیش برای تولید نسل جدید پاسات در قالب یک سدان میان سایز در ترکیه برنامه‌ریزی کرده بود ولی با وجود سرمایه­‌گذاری کلان انجام شده در تاسیسات جدید، به علت بروز درگیری‌های سوریه مجبور شد در تصمیم خود بازنگری کرده و براتیسلاوا پایتخت اسلواکی را برای این امر انتخاب نماید.

فولکس‌واگن از این پس بیشتر بر تولید شاسی‌بلندها و خودروهای برقی متمرکز خواهد بود.تولید نسل آینده فولکس‌واگن پاسات در سال 2023 انجام خواهد شد ولی براساس گزارشی که توسط اتوموتیو نیوز اروپا منتشر شده است، خودروساز آلمانی قصد دارد علاوه بر ایالات متحده، به عرضه مدل پاسات در اروپا نیز پایان دهد.

برخی کارشناسان علت این امر را در پرهیز از تداخل بازار پاسات با اشکودا ساپرب عنوان کرده‌اند، عضو دیگری از گروه فولکس‌واگن که باکیفیت، جادار و البته ارزان‌تر از پاسات بوده و در نسخه هاچ‌بک نیز تولید می‌­شود. براساس این گزارش، اشکودا ساپرب بازار کشورهای اروپای شرقی و مرکزی را هدف گرفته درحالی‌که فولکس‌واگن پاسات در اروپای غربی طرفداران بیشتری دارد.

بزرگترین عامل دردسرساز برای پاسات این رقیب هم-خانواده نیست، بلکه رشد مقبولیت خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور در میان مشتریان باعث رویگردانی از سدان‌ها شده است.

یک مقام آگاه در گروه فولکس‌واگن به این نشریه اظهار داشته که خودروساز آلمانی از این پس بیشتر بر تولید شاسی‌بلندها و خودروهای برقی متمرکز خواهد بود.

فولکس‌واگن آرتئون

متاسفانه سرنوشت تلخ پاسات دامنگیر آرتئون نیز خواهد شد با این تفاوت که پاسات استیشن به حیات خود ادامه می‌دهد ولی تولید آرتئون در هردو نسخه سدان و استیشن به پایان رسیده و این خودرو به نسل بعد وارد نمی­‌شود.

البته فولکس‌واگن تایید کرده که برنامه­‌هایی برای ساخت یک خودروی جدید چهاردر برقی دارد که در سال 2023 معرفی خواهد شد. به احتمال قوی فرم بدنه این مدل جدید چیزی شبیه به کانسپت ID Space Vizzion باشد که در سال 2019 رونمایی شد.

دیدگاه کاربران