2022، سال مهمی برای شرکت فولکسواگن است. در این سال تصمیمات جدیدی از سوی شرکت عملی خواهد شد، از جمله کنار رفتن مدل پاسات در آمریکا. از طرفی، آرتئون 2022 با پیشرانه قویتری از راه میرسد. البته هنوز نسخه R در آمریکا عرضه نشده است.
”قیمت پایه فولکسواگن آرتئون، نسبت به سال گذشته، 3 هزار دلار افزایش یافته؛ و اما در عوض، مدل جدید با تجهیزات استاندارد بیشتری همراه است. “فولکسواگن آرتئون 2022 به کمک یک پیشرانه 2 لیتری توربو TSI قدرتی برابر 300 اسببخار و گشتاور 400 نیوتنمتر تولید میکند. در حالی که آرتئون R، که در اروپا عرضه میشود، 315 اسببخار قدرت تولید میکند؛ بنابراین، این نسخه ارتقا یافتهی آرتئون 2021، با 268 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور است.
از دیگر تفاوتهای نسخه آمریکایی و اروپایی فولکسواگن آرتئون R میتوان به جعبهدنده اشاره کرد؛ یک جعبهدنده هفت سرعته دوکلاچه، جایگزین نسخه هشت سرعته اتوماتیک شده است.
آرتئون 2022 در سه نسخه در دسترس خواهد بود؛ نسخه SE R-Line با سیستم انتقال قدرت به چرخهای جلو از 39,995 دلار آغاز میشود. نسخه بعدی با نام SEL R-Line و انتقال قدرت به چهارچرخ، از قیمت 44,615 دلار آغاز میشود.
برای نسخه SEL Premium R-Line هنوز قیمتی اعلام نشده و فولکسواگن میگوید که تجهیزات جدید را دریافت نمیکند و احتمالاً قصد دارد قیمت آن را از سال 2021 بدون تغییر حفظ کند.
قیمت پایه فولکسواگن آرتئون، نسبت به سال گذشته، 3 هزار دلار افزایش یافته؛ و اما در عوض، مدل جدید با تجهیزات استاندارد بیشتری همراه است. برای مثال، پکیج R-Line کاملاً استاندارد است و با شارژر بیسیم تلفن نیز در کابین خودرو دیده میشود. بسته به نوع تریم، رینگهای 18 یا 20 اینچی، سنسورهای پارک جلو و عقب و ... در دسترس هستند.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com