بهسازی سیستم تعلیق برای سواری راحت

معرفی کاوازاکی Z H2 SE مدل 2021

10 آذر 1399 13:45

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 در سال 2019 معرفی شد، محصولی که از ترکیب پیشرانه مجهز به توربوشارژر با عناصر طراحی مدل‌های اسپرت شکل گرفته بود. پس از گذشت یکسال، کاوازاکی نسخه جدیدی از Z H2 را معرفی کرده است.

حروف SE در انتهای نام این موتورسیکلت اشاره به سیستم تعلیق الکترونیکی آن دارد، که راحتی سواری را نسبت به قبل افزایش داده است.مدل جدید علاوه بر تجهیز به فناوری جدید سیستم تعلیق و سامانه ترمز تقویت شده، حروف SE را نیز در انتهای نام خود دارد. البته استفاده از این دو حرف اتفاقی نبوده چراکه طبق تجربه قبلی در موتورسیکلت‌های کاوازکی، SE به معنای سیستم تعلیق الکترونیکی است و از اعمال تغییری مهم بر Z H2 خبر می­‌دهد.

سیستم تعلیق الکترونیکی کاوازاکی (KECS) سامانه‌ای هوشمند بوده که داده‌های موردنیاز را از از حسگرهای نصب شده در کمک‌فنرها، ضربه‌گیرها و رایانه ABS دریافت کرده و سپس دستورات لازم را به اجزای سیستم تعلیق ارسال می‌کند تا راکب این موتورسیکلت در شرایط متنوع جاده، سواری راحتی را تجربه کند.

البته نرم‌افزار دیگری به نام تنظیم سواری الکترونیکی با نام اختصاری EERA نیز پیش‌بینی شده که ابتدای امسال با معرفی مدل Versys SE LT+، با آن آشنا شده‌ایم. براساس اعلام کاوازاکی به رسانه‌ها، این سامانه با آگاهی از وزن راکب و قابلیت انعطاف‌پذیری کمک‌فنرها، برای حفظ پایداری موتورسیکلت و جلوگیری از ایجاد آشفتگی در سواری آن در حین عبور از ناهمواری‌ها تلاش می‌­کند.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 SE مدل 2021

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، بروزرسانی کاوازاکی  Z H2 SE شامل سامانه ترمزها نیز شده بدین صورت که دو دیسک 320 میلیمتری در محور جلو به همراه کالیپرهای Stylema Monobloc  ساخت برمبو و یک دیسک 260 میلیمتری با کالیپر تک پیستون در عقب، نیروی لازم برای توقف موتورسیکلت کاوازاکی را تامین خواهند کرد.

البته اعمال این بروزرسانی‌ها باعث گرانتر شدن کاوازاکی Z H2 SE نسبت به مدل قب لیشده است. قیمت این موتورسیکلت با 2200 دلار افزایش، اکنون به 19,700 دلار رسیده است.

دیدگاه کاربران