با قلب فورد و طرح یان کالوم

BRX هانتر، هیولای رالی داکار

23 آذر 1399 15:16

تا چندی دیگر چهل و سومین دوره رالی داکار آغاز می‌شود. رقابتی سنگین و پرماجرا که از ابتدای سال آینده میلادی در عربستان استارت خواهد خورد. یکی از جذاب‌ترین خودروهای این دوره BRX هانتر به رانندگی سباستین لوب مشهور است. این راننده فرانسوی برای تیم Raid Xtreme مسابقه خواهد داد.

یشرانه BRX هانتر بلوک 3.5 لیتری دو توربو اکوبوست برند فورد است و براساس طرحی از یان کالوم شکل گرفته.طراح اصلی این پروژه یان کالوم است. کسی که خلق بسیاری از مدل‌های جگوار، استون‌مارتین و البته فورد را در کارنامه‌اش دارد. پیش از این کالوم در حوزه خودروهای مخصوص مسابقه نیز با فورد RS200 درخشیده بود. هم‌چنین نیسان R390 او نیز در مسابقات 24 ساعته لومان شرکت کرده بود. پ

یشرانه BRX هانتر بلوک 3.5 لیتری دو توربو اکوبوست برند فورد است که گفته می‌شود 400 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. طراحی خاص قسمت عقب خودرو این ذهنیت را ایجاد کرده است که پیشرانه فوق در این قسمت تعبیه شده است ولی برخلاف تصور نیروگاه 6 سیلندر آن تقریباً زیر شیشه جلو تعبیه شده است. محل قرارگیری تایرهای زاپاس هانتر هم در نوع خود جالب است.

BRX هانتر هیولای رالی داکار

گفته می‌شود این خودرو می‌رود تا در کلاس T1 رقابت کند. برای این خودرو محلی برای حمل حداکثر 500 لیتر سوخت به منظور پوشش طولانی‌ترین مسیر مسابقه در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود وزن BRX هانتر چیزی معادل 1850 کیلوگرم خواهد شد.

BRX هانتر هیولای رالی داکار

لوب می‌تواند امیدوار باشد که جعبه‌دنده 6 سرعته و انتقال قدرت دو محوره آن بتواند از پس مسیرهای دشوار کویری بربیاید.

نکته جالب درباره این خودرو آن است که امسال برای نخستین‌بار خواهد بود که خودروهای رالی داکار مجاز به استفاده از پیشرانه‌های بنزینی توربوشارژ هستند. چراکه پیش‌تر خودروها یا با پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی بودند و یا توربودیزل.

تقریباً مطمئن هستیم که سه هفته آینده و شروع رقابت، BRX هانتر چشم‌های بیشتری را به خود می‌دوزد.

دیدگاه کاربران