عملکرد خوب با محصولات متنوع

رنو زوئی پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا

24 آذر 1399 13:43

براساس آماری که توسط رنو منتشر شده، مدل زوئی موفق شده تمام خودروهای برقی عرضه شده در قاره سبز را پشت سر بگذارد و عنوان پرافتخار «پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا» را به دست آورد.

رنو زوئی از ابتدای تولید در سال 2012 تاکنون در تیراژ بیشتر از 268 هزار دستگاه در کل اروپا به فروش رسیده است.رنو اعلام کرده در فاصله ژانویه تا نوامبر 2020، زوئی موفق به جلب نظر بیش از 84 هزار خریدار شده که تقریباً دو برابر آمار فروش هریک از مدل‌های رقیب در طول یک سال گذشته است.

رنو زوئی در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال بالاترین آمار فروش یک خودروی برقی را به خود اختصاص داده و از ابتدای تولید در سال 2012 تاکنون در تیراژ بیشتر از 268 هزار دستگاه در کل اروپا به فروش رسیده است.

موفقیت رنو در بازار خودروهای برقی تنها به زوئی محدود نمانده چراکه تقریباً یک سوم آمار فروش ون‌های برقی در اروپا به کانگو Z.E. تعلق گرفته، یعنی 8498 دستگاه از ابتدای سال 2020 تاکنون. از ابتدای تولید رنو کانگو Z.E. در سال 2010 تاکنون، این خودرو در تیراژ 57,595 دستگاه به فروش رسیده است.

رنو کانگو Z.E.

زوئی و کانگو Z.E. تنها محصولات برقی رنو نیستند چراکه این شرکت دو مدل پاک دیگر هم عرضه می‌­کند: خودروی جمع‌وجور توئیزی و مدل ون مستر Z.E. که توانایی جابجایی 3.5 تن بار را دارد.

رنو برای عرضه مدل برقی جدیدی در سال آینده میلادی هم برنامه‌ریزی کرده، خودرویی که براساس کانسپت مگان eVision شکل گرفته و برای رقابت با فولکس‌واگن ID.3. به میدان خواهد آمد. این خودرو روی پلتفرم CMF-EV ساخته شده که مدل جدید نیسان آرییا هم براساس آن تولید شده است.

دیدگاه کاربران