بررسی پرفروش‌ترین رنگ برای خودروها در سال 2020

سفید همچنان محبوب‌ترین رنگ برای خودرو

30 آذر 1399 13:02

رنگ‌های خنثی شامل سفید، خاکستری، نقره­‌ای و مشکی چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی­‌رسند ولی با بررسی داده­‌های خودروهای به فروش رسیده در سال 2020، باز هم مشخص شده که این 4 رنگ همچنان به حکمرانی خود در بازار خودرو ادامه می‌دهند.

در میان رنگ خودروها، سفید بیشترین سهم را در بازار دارد. در سال گذشته 38 درصد از کل خودروهای فروخته شده، سفید رنگ بوده‌اند.همچون چند سال گذشته، سفید جایگاه نخست را به خود اختصاص داده چراکه 38 درصد از کل خودروهای فروخته شده، سفید رنگ بوده‌اند. سیاه و خاکستری به ترتیب با 19 و 15 درصد در تعقیب سفید هستند درحالی‌که نقره‌­ای با کاهش محبوبیت نسبت به قبل توانسته نظر 9 درصد مشتریان را جلب کند و در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

براساس این پژوهش که توسط Axalta انجام شده، رنگ‌های آبی و قرمز با 7 و 5 درصد محبوبیت، در جایگاه پنجم و شش جای گرفته‌اند. رنگ‌های بژ/ قهوه‌­ای، زرد/طلائی و سبز هم به ترتیب توسط سه، دو و یک درصد خریداران انتخاب شده‌اند.

طبق نتایج این پژوهش، محبوبیت رنگ‌ها در آمریکای شمالی از روند آمار جهانی تبعیت کرده چراکه رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌­ای به ترتیب با جلب نظر 30، 19، 19 و 10 درصد از مشتریان بازار خودرو، جایگاه اول تا چهارم را اشغال کرده­اند.

اما در اروپا کمی تفاوت را شاهد هستیم چراکه رنگ‌های سفید و خاکستری هرکدام با 25 درصد، سهم اصلی را به خود اختصاص داده‌­اند درحالی‌که رنگ‌های مشکی، آبی و نقره‌­ای رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌­اند.

در قاره آسیا حضور رنگ سفید بسیار قوی‌تر است بگونه­‌ای که 48 درصد خریداران اقدام به سفارش این رنگ برای خودروی خود می­‌نمایند درحالی‌که مشکی و نقره‌­ای به ترتیب نظر 18 و 8 درصد مشتریان را جلب نموده­‌اند. در چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای خودروی جهان سفید سهم 57 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده و رنگ‌های مشکی و خاکستری هم به ترتیب با 22 و 6 درصد در رتبه­ دوم و سوم حضور دارند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران