518 اسب‌بخار قدرت برای شاسی‌بلند انگلیسی

معرفی لندرور دیفندر V8 مدل 2022

8 اسفند 1399 14:35

پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان شاسی‌­بلندهای قدرتمند، بالاخره نسخه 8 سیلندر لندرور دیفندر در دو فرم اتاق سه و پنج در معرفی شد. اولین نمونه‌های این خودروها در قالب سری تولید محدود و سفارشی عرضه خواهد شد تا نظر افرادی که به شخصی‌سازی خودرویشان علاقمند هستند را جلب نماید.

این نخستین مرتبه است که دیفندر 90 به پیشرانه 8 سیلندر مجهز می‌شود.در زیر کاپوت عضو تازه خانواده دیفندر، پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر نصب شده که مجهز به سوپرشارژر است و 518 اسب‌بخار قدرت و 625 نیوتن‌متر گشتاور را به واسطه جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک  به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. لندرور دیفندر 8 سیلندر قادر است ظرف تنها 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و نهایتاً تا 240 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

برای کنترل قدرت بیشتر این مدل، تعلیق لندرور دیفندر V8 بازنگری شده تا از تکان­‌های بدنه کاسته شود ضمن این‌که دیفرانسیل الکترونیکی فعال عقب هم از طریق واحد جدیدی کنترل می­‌شود تا عملکرد خودرو در پیچ‌ها بهبود یابد. تنظیمات جدیدی هم برای رانندگی در مسیرهای آفرود درنظر گرفته شده که عملکرد پدال گاز و سفتی کمک‌فنرها را تغییر می‌دهد.

لندرور دیفندر مدل 2022 با پیشرانه هشت سیلندر

کالیپر ترمزهای Xenon Blue در محور جلو، خروجی چهارگانه اگزوز و رینگ‌های 22 اینچی سه مشخصه ظاهری لندرور دیفندر V8 نسبت به سایر نسخه­‌ها بوده ضمن این‌که سه رنگ خاکستری کارپاتین، سفید یولونگ و مشکی سانتورینی برای تزئین بدنه این مدل قابل سفارش خواهد بود.

روکش چرم ویندزور و جیر برای صندلی­‌ها به همراه پوشش آلکانترا روی فرمان، حال و هوای کابین لندرور دیفندر هشت سیلندر را ارتقا داده است. شارژ بی‌سیم تلفن همراه امکان دیگری است که به صورت استاندارد به کابین این مدل افزوده شده است. نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro هم در حالت استاندارد 10 اینچی است ولی امکان سفارش نمونه 11.4 اینچی هم فراهم شده.

لندرور دیفندر مدل 2022 با پیشرانه هشت سیلندر

خریداران لندرور دیفندر 8 سیلندر می­‌توانند نسخه Carpathian Edition از این خودرو را سفارش دهند که بدنه آن با رنگ خاکستری کارپاتین و سقف، کاپوت و در صندوق با مشکی Narvik تزئین شده و لایه­ محافظ نیمه مات هم روی آن قرار گرفته است.

با سفارش مجموعه Bright Pack، قطعاتی شامل زیرسپری، نوارهای جلوپنجره و لوگوهای روی بدنه به صورت کرومی خواهند بود، اما در پکیج Extended Bright، بخش پایینی بدنه و هلالی چرخ‌ها به رنگ نقره‌­ای Ceres درخواهد آمد. علاوه‌براین مجموعه Extended Black هم قابل سفارش است که با انتخاب آن، قطعات مشکی براق روی بدنه قرار خواهد گرفت.

لندرور فعلاً درباره قیمت هیچ یک از نسخه­‌های مختلف دیفندر V8 اظهارنظر نکرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران