ادای احترام به گذشته

معرفی تویوتا GR سوپرا اسپرت تارگا

2 دی 1399 13:15

تویوتا با معرفی نسخه تارگا از سوپرا GR اسپرت، یاد سوپرا تارگا تولید شده در دهه‌های 80 و 90 میلادی را در نظر علاقمندان زنده کرده است. این خودروی منحصربه‌فرد برای حضور در نمایشگاه SEMA آماده شده که به دلیل محدودیت‌های فعلی، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

تویوتا در اقدامی مشترک با شرکت KC’s Paint Shop که در تگزاس واقع شده، یاد سوپرا تارگا تولید شده در دهه‌های 80 و 90 میلادی را زنده کرده است.تویوتا در اقدامی مشترک با شرکت KC’s Paint Shop که در تگزاس واقع شده، اقدام به بریدن سقف سوپرا و جانمایی پنل‌های کامپوزیت ساخته شده با چاپگر 3بعدی نموده بگونه­‌ای که هی‌چگونه خللی در فرم بدنه ایجاد نشود.

البته کار به اینجا ختم نشده بلکه در زیر پوسته خودرو هم اقداماتی در جهت افزایش استحکام انجام گرفته ضمن این‌که سختی بدنه هم بیشتر یافته تا مشکلی برای ایمنی این نمونه منحصربه‌فرد از سوپرا ایجاد نشود.

احتمالاً بسیاری از علاقمندان توقع دارند تویوتا در تاسیسات خود اقدام به ساخت نسخه روباز از سوپرا نماید ولی حقیقت این است که چنین امری ممکن است باعث اعلان جنگ به ب‌ام‌و Z4 و ناخشنودی ب‌ام‌و شود.

تویوتا GR سوپرا اسپرت تارگا

این نخستین مرتبه نیست که یکی از خودروهای اسپرت تویوتا سقف خود را از دست می­‌دهد چراکه این شرکت در سال 2013، نسخه روباز از مدل GT-86 را به عنوان کانسپت FT 86 معرفی کرد که به سقف بازشوی پارچه‌­ای مجهز شده بود. بد نیست بدانید خودروساز ژاپنی در سال 2019 اعلام کرد قصد دارد آن مدل را وارد خط تولید کند، وعده­‌ای که هرگز محقق نشد.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا سوپرا به اصل خود باز خواهد گشت یا خیر، همچون سال 1986 که به عنوان یک خودروی اسپرت با سقف تارگا توانست نسبت به مدل سلیکا هویتی مستقل پیدا کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران