آغاز عصر جدید با ID.3

خداحافظی با فولکس‌واگن گلف برقی

5 دی 1399 11:35

سال گذشته شرکت فولکس‌واگن دو خودروی برقی جدید معرفی کرد. هاچ‌بک ID.3 که باید آن را به عنوان جایگزین مدرن بیتل در بازار اروپا دانست و کراس‌اور ID.4 که مطابق با نیازهای طیف وسیع‌‌تری از مشتریان طراحی شده و فولکس‌واگن روی استقبال جهانی از آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

پایان ساخت گلف برقی به عنوان نقطه شروع تولید مدل ID.3 و باز شدن فصل جدیدی در دوره فعالیت فولکس‌واگن است.بد نیست بدانید این دو خودرو جایگزین یک مدل یعنی گلف برقی (e-Golf) خواهند شد که آخرین نمونه‌­های آن به تازگی از خط تولید خارج شده است.

عرضه گلف برقی از ماه مارس در ایالات متحده متوقف شده ولی فعالیت خط تولید برای فروش به مشتریان اروپایی تا همین اواخر برقرار بود. گلف برقی اولین بار در سال 2014 معرفی شد ولی تولید آن در تاسیسات درسدن از ماه مارس سال 2017 آغاز و با ثبت آمار 50,401 دستگاه تا همین اواخر ادامه داشت.

در طول هفت سال گذشته در مجموع 145,561 دستگاه گلف برقی در دو کارخانه فولکس‌واگن در ولفسبورگ و درسدن تولید شده که نشان از علاقه زیاد خریداران اروپایی به این هاچ‌بک برقی دارد. لازم به ذکر است استقبال از این خودرو در کشورهای نروژ و آلمان پررنگ‌تر از سایر نقاط بوده است.

پایان ساخت گلف برقی به عنوان نقطه شروع تولید مدل ID.3

آقای Danny Auerswald که ریاست کارخانه فولکس‌واگن درسدن را برعهده دارد، پایان ساخت گلف برقی را به عنوان نقطه شروع تولید مدل ID.3 و باز شدن فصل جدیدی در دوره فعالیت این کارخانه دانسته است. ایشان خاطرنشان ساخته که تاسیسات فولکس‌واگن در درسدن، دومین کارخانه در اروپا خواهد بود که اقدام به ساخت خودروهای سازگار با سیستم ماژولار e-drive نموده است.

به هرحال ظرف 3 هفته آینده شرکت فولکس‌واگن اقدامات لازم برای آغاز تولید ID.3 را نهایی و از اواخر ماه ژانویه ساخت آن را شروع خواهد کرد. فولکس‌واگن اعلام کرده که تاکنون موفق به فروش بیش از 28 هزار دستگاه از این هاچ‌بک بدون آلایندگی به مشتریان در سراسر اروپا شده است.

دیدگاه کاربران