همکاری جهانی برای آینده بهتر

حمایت بیشتر لازمه پیشرفت خودروهای برقی

8 دی 1399 10:44

خودروهای الکتریکی مزایای فراوانی دارند و با فراگیر شدن آن‌ها در سطح جهانی، شاهد اثرات مطلوبی خواهیم بود. اما آیا حمایت و زیر ساخت‌های کافی برای تولید و ترویج این خودروها فراهم شده است؟

با اتحاد و هم‌فکری کشورهای وارد شده به حوزه خودروهای الکتریکی، می‌توان آینده‌ای بهتر و پیشرفته‌تر رقم زد.طبق گزارشی از Alliance for Automotive Innovation (اتحاد برای نوآوری‌های خودرویی) صنعت خودروسازی به لحظه‌ اوج دگرگونی رسیده‌است و سرمایه‌گذاری بلند مدت روی برق‌رسانی و صنایع‌ الکتریکی، همچون تکنولوژی‌های امنیتی، لازم است.

در ادامه این گزارش آمده که طبق باورها و تصورات عموم مردم، که ریشه در اقتصاد و مسائل اجتماعی دارد، آمریکا همیشه صدر جدول رقابت در خودروهای الکتریکی بوده و می‌ماند؛ اما کشور چین توانسته با تولید باتری، خود را در رقابت جای‌دهد؛ همچنین ژاپن و اروپا نیز به دنبال پیروزی در این ماراتن، در حال تلاش و پیشرفت هستند.

‌صنعت خودروسازی، ده‌ها سال طبق راه و روش‌های دیگری بوده‌است؛ اکنون لازمه‌ دست‌یافتن به این پیشرفت و دگرگونی، خلاقیت، تعاون و همکاری بین تمام اعضای این رقابت است.

کشور آمریکا با برندی نظیر تسلا به عنوان نقطه عطف خودروهای الکتریکی نزد مردم شناخته شده‌ است. طرفداران این خودروها در آمریکا، در راستای حمایت بیش‌تر دولت از خودرو‌های الکتریکی، آینده‌ای روشن برای بازار این خودروها متصورند.

‌به گزارش CNBC، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا، نیز طرفدار خودروهای الکتریکی هستند. وی از همین ابتدای کار، قول داده‌ که برای پیشرفت صنعت خودروهای الکتریکی و سوخت‌های پاک، 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

برای همه‌گیر شدن استفاده از این خودروهای پاک، احداث 500 هزار ایستگاه شارژ خودرو در سراسر آمریکا برنامه ریزی شده است. در حال حاضر، 29 ‌هزار ایستگاه برای شارژ خودرو‌ها در آمریکا قابل استفاده‌ است و بقیه آن‌ها نیز تا آخر سال 2030 در دسترس خواهند‌ بود.

‌برای دست‌یافتن به اهداف فوق، سرمایه‌گذاری در قسمت تولید، تنها کافی نیست و تحقیقات در این زمینه نیز نیازمند سرمایه است. با اتحاد و هم‌فکری کشورهای وارد شده به حوزه خودروهای الکتریکی، می‌توان آینده‌ای بهتر و پیشرفته‌تر رقم زد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران