یک M2 CSL غیررسمی

معرفی ب‌ام‌و M2 توربومایستر ادیشن

9 دی 1399 13:21

با وجود شایعات فراوان و تصاویر مخفیانه‌­ای که در طول سال‌های 2018 و 2019 انتشار یافت، ظاهراً ب‌ام‌و هرگر نتوانست پروژه ساخت M2 CSL را به پایان برساند. هرچند مدل M2 CS توسط این شرکت در نوامبر 2019 رونمایی شد، ولی با اعلام خاتمه عرضه سری M2 در بازار اروپا از اوایل سال 2020، کورسوی امید برای دیدار با نسخه پرچمدار CSL از این خودرو نیز از بین رفت.

یکی از مهمترین بهسازی‌های فنی که روی ب‌ام‌و M2 توربومایستر ادیشن اعمال شده، تقویت پیشرانه 3 لیتری توئین توربو است که قدرت آن را به 520 اسب‌بخار رسانده. خوشبختانه یکی از طرفداران وفادار ب‌ام‌و در همکاری با بخش طراحی این خودروساز آلمانی اقدام به ساخت نمونه‌­ای غیر رسمی از ب‌ام‌و M2 CSL کرده است. این خودرو که براساس مدل M2 شکل گرفته، 110 کیلوگرم از نمونه اصلی سبک‌تر شده یعنی تقریباً برابر با وزن E46 M3 CSL که محبوب‌ترین محصول ب‌ام‌و نزد مالک این خودرو است.

یکی از مهمترین بهسازی‌های فنی که روی این خودروی سفارشی با نام M2 CSL Turbomeister Edition اعمال شده، تقویت پیشرانه 3 لیتری توئین توربو است که قدرت آن را به 520 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به 660 نیوتن‌متر رسانده است.

تقویت پیشرانه و سیستم اگزوز توسط موسسه هلندی Beek Auto Racing و شرکت آکراپوویچ در اسلوونی انجام شده که هرکدام در حرفه خود از بهترین‌ها هستند.

ب‌ام‌و M2  توربومایستر ادیشن

سیستم تعلیق جدید از AST تامین شده و شرکت بریتانیایی Defined Coding هم تغییرات نرم‌افزار جعبه‌دنده و دیفرانسیل را برعهده داشته است. یک شرکت بریتانیایی دیگر به نام Topaz Detailing هم طراحی ظاهری این خودرو را با الهام از کانسپت 2002 Hommage انجام داده است.

مالک خودرو آقای Marc Ruten، پروژه توربومایستر را تحقق رویای ساخت یک ب‌ام‌و M سفارشی توصیف کرده که تحت تاثیر عشق به ب‌ام‌و، برند M، مدل M3 CSL و میراث Turbomeister شکل گرفته است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران