با آغاز سال 2021 میلادی، بسیاری از رسانههای خودرویی مشغول برگزاری رقابتی برای انتخاب بهترین خودروی عرضه شده در سال گذشته یا سال 2021 شدهاند، اما نمیتوان انکار کرد که در بسیاری موارد، خودرویی که لقب بهترین را دریافت میکند هم قادر به جلب نظر تمام اقشار نیست و ممکن است نتواند تمامی انتظارات را برآورده سازد.
در این میان، این فکر به نظر علاقمندان خطور میکند که اگر قادر به ساخت بهترین خودروی جهان به معنای واقعی بودیم که در تمام زمینهها عملکرد خوبی داشته باشد، قطعات آن را از کدام سازنده تامین میکردیم؟
در این مطلب قصد داریم با معرفی بهترینها در هر زمینه، چگونگی ساخت یک خودروی ایدهآل را مرور کنیم.
بدنه: سدان میان-سایز
خودرویی همچون هوندا آکورد را درنظر بگیرید: این سدان اندازه متوسط به خوبی قادر به تامین فضای کافی برای سرنشین و لوازم همراه آنها خواهد بود. بنابراین هر خودرویی با ابعاد بزرگتر از این میتواند باعث اتلاف فضا و هزینه باشد. البته از آنجایی که سیستم انتقال نیرو به محور عقب را ترجیح میدهیم، این خودروی ایدهآل بهتر است یک نمونه استیشن واگن باشد تا مجبور به از دست دادن فضای بار نباشیم.
پیشرانه: فراری 812 سوپرفست
هیچ پیشرانهای به اندازه قلب فراری 812 سوپرفست قادر به ارائه عملکرد مناسب فنی و البته تولید صدای زیبا نخواهد بود. این اثر هنری مهندسان ایتالیایی در دور موتورهای 5000، 6000، 7000 و 8000 به ترتیب حداکثر قدرتی برابر با 500، 600، 700 و تقریباً 800 اسببخار ارائه میدهد که در نوع خود بسیار جالب است. تنها نکته ناامیدکننده اینکه حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با 789 اسببخار است که البته برای ساخت خودروی ایدهآل به یاری مهندسین فراری به 800 اسببخار افزایش خواهد یافت.
انتقال قدرت: پورشه 718 کیمن GT4
عملکرد شیفتر تعویض دندههای پورشه هرگز به این خوبی نبوده است. با وجود نصب انتقال قدرت این خودرو روی محور عقب، بازهم سرعت انتقال فرمان به قدری بالاست که گویا فاصلهای میان صدور فرمان از سوی راننده و اعمال آن از طرف خودرو وجود ندارد.
سیستم تعلیق: شورولت کوروت
فرقی ندارد پیشرانه خودرو در جلو یا عقب آن نصب شده باشد، در هر صورت مهندسان شورولت سیستم تعلیق این خودرو را بگونهای طراحی کردهاند که سواری با کیفیت و متعادل را توامان ارائه میکند. برای عملکرد بهتر، کمکفنرهای مغناطیسی 1895 دلاری را هم باید اضافه کرد.
سیستم ترمز: مکلارن 720S
نیروی لازم برای فشردن پدال ترمز مکلارن را میتوان با فشار موردنیاز برای بیرون کشیدن آب از یک تکه چوب خیس مقایسه کرد. هرچند پس از رانندگی طولانی با چنین سیستم ترمزی عضلات پای شما احتمالاً خسته خواهد شد، اما میزان عملکردی که دریافت میکنید احتمالاً ارزش این مورد را خواهد داشت.
سیستم فرمان: آلفارومئو جولیا کوادروفولیو
عملکرد فرمان این خودرو بسیار سبک و سریع بوده و در عین حال راننده را کاملاً از شرایط خودرو و جاده باخبر میسازد.
غربیلک فرمان: مکلارن
فرمان محصولات مکلارن معمولاً با چرم مشکی پوشانده شده و برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، عاری از دکمه یا هرگونه کنترلر دیگری است. حقیقت این است که کنترل عملکرد بخشهای مختلف خودرو را میتوان از طریق نمایشگر مرکزی هم انجام داد. در دست گرفتن فرمان باریک مکلارن، حس خوب دورانی را تداعی میکند که انبوهی از دکمهها روی فرمان خودروها وجود نداشتند.
فضای کابین: مزدا
فرم ساده طراحی کابین محصولات مزدا به همراه کیفیت بالای قطعات نصب شده در این بخش، فضایی دلپذیر فراهم خواهد کرد که برای بهترین خودروی جهان هم قابل استفاده خواهد بود.
سیستم اطلاعات سرگرمی: کیا تلوراید
در میان خودروهای تولید شده، احتمالاً نمایشگر اطلاعات سرگرمی هیچکدام به اندازه صفحه نمایش بزرگ کیا تلوراید برای نصب در کابین بهترین خودروی جهان شایستگی ندارد. از طریق این نمایشگر بزرگ میتوان سیستم تهویه و کنترل برخی عملکردهای خودرو را کنترل کرد.
صندلی: ولوو R-Design
صندلیهای خوش تراش ولوو علاوه بر زیبایی ظاهری، راحتی بالایی داشته و بدن سرنشین را کاملاً دربرمیگیرند. این میزان عملکرد مناسب حاصل سالها تجربه این خودروساز سوئدی بوده و شایسته نصب در بهترین خودروی جهان خواهد بود.
طراحی بدنه: لامبورگینی و مزدا
با توجه به اینکه قرار است بهترین خودروی جهان را در قالب یک سدان میان-سایز یا استیشنواگن تصور کنیم، لامبورگینی استوک میتواند منبع مناسبی برای الهام گرفتن باشد. این خودروی سدان چند سال پیش به عنوان یک کانسپت معرفی شد. شاید مناسبترین گزینه برای شکلدهی به بهترین خودروی جهان، یک لامبورگینی استوک با رینگهای آئودی و برخی عناصر طراحی برگرفته از مزدا باشد.
به نظر شما بهترین خودروی دنیا از چه ترکیبی تشکیل شده است؟ در کامنتها «باما» در میان بگذارید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : caranddriver.com