وقتی محدودیتی وجود ندارد

ترکیب بهترین خودروی جهان

16 دی 1399 14:22

با آغاز سال 2021 میلادی، بسیاری از رسانه‌های خودرویی مشغول برگزاری رقابتی برای انتخاب بهترین خودروی عرضه شده در سال گذشته یا سال 2021 شده‌اند، اما نمی­‌توان انکار کرد که در بسیاری موارد، خودرویی که لقب بهترین را دریافت می‌کند هم قادر به جلب نظر تمام اقشار نیست و ممکن است نتواند تمامی انتظارات را برآورده سازد.

در این میان، این فکر به نظر علاقمندان خطور می­‌کند که اگر قادر به ساخت بهترین خودروی جهان به معنای واقعی بودیم که در تمام زمینه‌ها عملکرد خوبی داشته باشد، قطعات آن را از کدام سازنده تامین می­‌کردیم؟

در این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین‌ها در هر زمینه، چگونگی ساخت یک خودروی ایده‌آل را مرور کنیم.

بدنه: سدان میان-سایز

خودرویی همچون هوندا آکورد را درنظر بگیرید: این سدان اندازه متوسط به خوبی قادر به تامین فضای کافی برای سرنشین و لوازم همراه آن‌ها خواهد بود. بنابراین هر خودرویی با ابعاد بزرگتر از این می­‌تواند باعث اتلاف فضا و هزینه باشد. البته از آنجایی که سیستم انتقال نیرو به محور عقب را ترجیح می‌دهیم، این خودروی ایده‌آل بهتر است یک نمونه استیشن واگن باشد تا مجبور به از دست دادن فضای بار نباشیم.

پیشرانه: فراری 812 سوپرفست

هیچ پیشرانه­‌ای به اندازه قلب فراری 812 سوپرفست قادر به ارائه عملکرد مناسب فنی و البته تولید صدای زیبا نخواهد بود. این اثر هنری مهندسان ایتالیایی در دور موتورهای 5000، 6000، 7000 و 8000 به ترتیب حداکثر قدرتی برابر با 500، 600، 700 و تقریباً 800 اسب‌بخار ارائه می‌­دهد که در نوع خود بسیار جالب است. تنها نکته ناامیدکننده اینکه حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با 789 اسب‌بخار است که البته برای ساخت خودروی ایده‌آل به یاری مهندسین فراری به 800 اسب‌بخار افزایش خواهد یافت.

انتقال قدرت: پورشه 718 کیمن GT4

عملکرد شیفتر تعویض دنده‌­های پورشه هرگز به این خوبی نبوده است. با وجود نصب انتقال قدرت این خودرو روی محور عقب، بازهم سرعت انتقال فرمان به قدری بالاست که گویا فاصله­‌ای میان صدور فرمان از سوی راننده و اعمال آن از طرف خودرو وجود ندارد.

سیستم تعلیق: شورولت کوروت

فرقی ندارد پیشرانه خودرو در جلو یا عقب آن نصب شده باشد، در هر صورت مهندسان شورولت سیستم تعلیق این خودرو را بگونه­‌ای طراحی کرده‌اند که سواری با کیفیت و متعادل را توامان ارائه می­‌کند. برای عملکرد بهتر، کمک‌فنرهای مغناطیسی 1895 دلاری را هم باید اضافه کرد.

سیستم ترمز: مک‌لارن 720S

نیروی لازم برای فشردن پدال ترمز مک‌لارن را می­‌توان با فشار موردنیاز برای بیرون کشیدن آب از یک تکه چوب خیس مقایسه کرد. هرچند پس از رانندگی طولانی با چنین سیستم ترمزی عضلات پای شما احتمالاً خسته خواهد شد، اما میزان عملکردی که دریافت می­‌کنید احتمالاً ارزش این مورد را خواهد داشت.

سیستم فرمان: آلفارومئو جولیا کوادروفولیو

عملکرد فرمان این خودرو بسیار سبک و سریع بوده و در عین حال راننده را کاملاً از شرایط خودرو و جاده باخبر می­‌سازد.

غربیلک فرمان: مک‌لارن

فرمان محصولات مک‌لارن معمولاً با چرم مشکی پوشانده شده و برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، عاری از دکمه یا هرگونه کنترلر دیگری است. حقیقت این است که کنترل عملکرد بخش‌های مختلف خودرو را می‌­توان از طریق نمایشگر مرکزی هم انجام داد. در دست گرفتن فرمان باریک مک‌لارن، حس خوب دورانی را تداعی می­‌کند که انبوهی از دکمه‌ها روی فرمان خودروها وجود نداشتند.

فضای کابین: مزدا

فرم ساده طراحی کابین محصولات مزدا به همراه کیفیت بالای قطعات نصب شده در این بخش، فضایی دلپذیر فراهم خواهد کرد که برای بهترین خودروی جهان هم قابل استفاده خواهد بود.

سیستم اطلاعات سرگرمی: کیا تلوراید

در میان خودروهای تولید شده، احتمالاً نمایشگر اطلاعات سرگرمی هیچکدام به اندازه صفحه نمایش بزرگ کیا تلوراید برای نصب در کابین بهترین خودروی جهان شایستگی ندارد. از طریق این نمایشگر بزرگ می‌­توان سیستم تهویه و کنترل برخی عملکردهای خودرو را کنترل کرد.

صندلی: ولوو R-Design

صندلی‌های خوش تراش ولوو علاوه بر زیبایی ظاهری، راحتی بالایی داشته و بدن سرنشین را کاملاً دربرمی­‌گیرند. این میزان عملکرد مناسب حاصل سال‌ها تجربه این خودروساز سوئدی بوده و شایسته نصب در بهترین خودروی جهان خواهد بود.

طراحی بدنه: لامبورگینی و مزدا

با توجه به این‌که قرار است بهترین خودروی جهان را در قالب یک سدان میان-سایز یا استیشن‌واگن تصور کنیم، لامبورگینی استوک می­‌تواند منبع مناسبی برای الهام گرفتن باشد. این خودروی سدان چند سال پیش به عنوان یک کانسپت معرفی شد. شاید مناسب‌ترین گزینه برای شکل‌دهی به بهترین خودروی جهان، یک لامبورگینی استوک با رینگ‌های آئودی و برخی عناصر طراحی برگرفته از مزدا باشد.

به نظر شما بهترین خودروی دنیا از چه ترکیبی تشکیل شده است؟ در کامنت‌ها «باما» در میان بگذارید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : caranddriver.com

دیدگاه کاربران
Sina10 1399/10/19
بدنه : لامبورگینی برای سوپرماشین مزدا برای خودروی سواری آئودی برای سطح لوکس موتور: فراری موتور خوبی داره ولی میشه موتور توئین توربو ب‌ام‌و رو هم حساب کرد از پیشرانه هلکت هم میشه استفاده کرد ولی خب پرمصرفه ، یه انتخاب دیگه مزدا ۳ اسکای اکتیو هست که بسیار کم مصرفه و قدرت نسبتا مناسبی هم داره اگزوز و صدای خودرو : لکسوس LFA ولی بین خوردو های تولید میشن الان ، اونتادور SVJ کابین : رولزرویس برای لوکس و مزدا برای خودرو های ارزون تر سیستم های آئرودینامیک: مکلارن سنا سیستم تعلیق: رولزرویس فانتوم ، برای ارزون تر ب‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس
پاسخ
0
0
0
Amirreza1362 1399/10/17
بدنه ( سدان میان سایز ) = بنز e کلاس / پیشرانه = فراری FXX K / انتقال قدرت = آستون مارتین DB11 / سیستم تعلیق = رولز رویس فانتوم /
پاسخ
0
0
0