آموزش نصب سنسور دنده عقب در 10 مرحله

تعمیر و نگهداری کیا سراتو مونتاژی

18 دی 1399 16:00

در مقاله امروز، قرار است به شما بگوییم که سنسور دنده عقب را در کیا سراتو مونتاژی شرکت سایپا، چگونه نصب می‌کنند. البته این دستورالعمل فنی، برای تعمیرکاران سایپا یدک بوده و صرفا جنبه آموزشی دارد. لذا در صورت نداشتن اطلاعات کافی، از انجام آن روی خودروی‌تان، اکیدا خودداری کنید.

1- برای نصب سنسور دنده عقب سراتو، ابتدا نمایشگر را روی آینه وسط نصب کنید. سپس سیم آنرا از داخل محفظه سنسور باران، به زیر سقف انتقال داده و تا ستون جلو (سمت راننده) امتداد دهید.

2- سیم را از پشت نوار لاستیکی دور قاب درب، تا ستون وسط انتقال دهید.

3- بوسیله ابزار مخصوص تریم، سیم را از داخل ستون وسط، به سمت نوار لاستیکی درب عقب ادامه دهید تا به صندلی‌های عقب برسید. سپس با خواباندن صندلی عقب، سیم را به سمت صندوق عقب، هدایت کنید.

4- پیچ مشخص شده را باز کنید و سیم را از زیر آن، به سمت دریچه هوای صندوق، هدایت کنید.

5- اولین سوراخ‌ها را به فاصله 22 سانتیمتر از مرکز سپر، علامتگذاری کنید. دومین سوراخ‌ها را به فاصله 40 سانتیمتر از مرکز سپر و به ارتفاع 3 سانتیمتر از لبه سپر، علامتگذاری کنید. برای سوراخ‌کردن سپر از مته گردبر (موجود در بسته‌بندی) استفاده کنید.

6- سیم سنسورها را از سوراخ ایجاد شده عبور دهید و سنسور را به ترتیب شماره، در سوراخ‌ها نصب کنید. (شماره سنسورها به ترتیب از سمت چپ به راست، با تگ، روی آنها مشخص شده است). همچنین در هنگام نصب، به قوس سنسورها و انطباق آن با قوس سپر، حتما توجه داشته باشید.

7- چهار رشته سیم سنسورها را از زیر سپر، به سمت دریچه هوای صندوق عقب آورده و با استفاده از فنر، سیم‌ها را به داخل صندوق هدایت کنید.

8- سیم‌ها را به ترتیب شماره تگ، به دستگاه دریافت‌کننده، وصل کنید.

9- از سیم‌های چراغ عقب برای برق‌دهی به دستگاه استفاده کنید. یعنی یک انشعاب از سیم برق چراغ عقب گرفته و آنرا به دستگاه متصل کنید.

10- دستگاه گیرنده را توسط چسب دوطرفه (موجود در بسته‌بندی) به بدنه وصل کنید. سپس موکت صندوق را با کمک خار، به بدنه بچسبانید. خسته نباشید! کارتان تمام شده است.

دیدگاه کاربران