بررسی آمار فروش موستانگ، چلنجر و کامارو

افول سه تفنگدار در سال 2020

19 دی 1399 12:29

مطمئناً سال 2020 دورانی پر از چالش را برای تمام شرکت‌های خودروسازی رقم زد. شورولت کامارو هم به عنوان جزئی از صنعت خودروسازی از این مشکلات در امان نبود، با این تفاوت که این خودرو قبل از همه­‌گیری ویروس کرونا هم روزگار چندان خوشی نداشت.

نمی­‌توان کاهش تقاضا برای شورولت کامارو، دوج چلنجر و فورد موستانگ را به طور کامل ناشی از همه‌­گیری ویروس کرونا دانستبا انتشار آمار فروش این خودرو در سال 2020، معلوم شده که شورولت توانسته تنها 29,775 دستگاه کامارو را به فروش برساند که نسبت به سال قبل از آن، 38.3 درصد کاهش نشان می‌­دهد. صرف نظر از مدل‌هایی که از خط تولید خارج شده‌اند، این میزان کاهش فروش در میان تمام محصولات شورولت بی‌نظیر بوده است.

در میان تمام محصولات جنرال موتورز هم تنها وضع بیوک انکور از شورولت کامارو بدتر بوده و با کاهش 59.2 درصدی استقبال خریداران روبرو شده است. از سوی دیگر، شورولت اسپارک با 7 درصد افزایش نسبت به سال قبل، به تعداد 33,478 دستگاه به فروش رسیده که نشان از توجه مشتریان به این خودروی کوچک در سال 2020 دارد.

هنوز نباید از کامارو قطع امید کرد چراکه براساس آمار، کاهش تقاضای 50 درصدی این خودرو از نیمه سال به بعد بهبود یافته و در نهایت به 38.3 درصد رسیده ضمن این‌که اخیراً خبری مبنی بر ادامه تولید کامارو تا سال 2026 منتشر شد که فعلاً تایید نشده است. البته به یاد داریم که در سال 2019 هم شایعاتی مبنی بر خاتمه تولید کامارو در سال 2023 انتشار یافت که آن هم هنوز تایید نشده است.

بررسی آمار فروش موستانگ چلنجر کامارو در سال 2020

وضع برای رقیب نزدیک کامارو یعنی دوج چلنجر خیلی هم بد نبوده چراکه این خودرو با عمر بیش از یک دهه، موفق به جلب نظر 52,955 مشتری شده است. هرچند این رقم نسبت به سال 2019 کاهش 13 درصدی داشته اما خبر خوش این است که فروش چلنجر در سه ماهه چهارم سال 2020 دو درصد افزایش پیدا کرده که نسبت به کاهش 34 درصدی فروش کامارو بسیار بهتر ارزیابی می‌­شود.

اما برای آگاهی از پرفروش‌ترین خودروی این کلاس یعنی فورد موستانگ فعلاً باید منتظر انتشار گزارش سالانه شرکت فورد بمانیم. البته براساس گزارش‌های قبلی می­‌دانیم که این شرکت تا ماه اکتبر موفق به فروش 47,637 دستگاه موستانگ شده یعنی 14 درصد کمتر از سال قبل. البته با توجه به اثرگذاری آمار سه ماهه پایانی سال، می­‌توانیم امیدوار باشیم که وضعیت فورد موستانگ کمی بهتر شود.

در پایان ذکر این نکته الزامی است که نمی­‌توان کاهش تقاضا برای شورولت کامارو، دوج چلنجر و فورد موستانگ را به طور کامل ناشی از همه‌­گیری ویروس کرونا دانست بلکه مطمئنا عوامل دیگری هم در این مسئله دخیل هستند.

دیدگاه کاربران