پرواز با سهام تسلا

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد

20 دی 1399 15:40

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا بالاخره موفق شد با از میدان به در کردن جف بزوس، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به دست بیاورد. رقم ثروت وی پس از رسیدن به رقم 185 میلیارد دلار، با یک میلیارد اختلاف، به جایگاهی بالاتر از ثروت 184 میلیارد دلاری جف بزوس رسیده است.

افزایش ناگهانی ثروت ماسک به لطف 9 برابر شدن قیمت سهام تسلا در طول سال گذشته حاصل شده است.با وجود آن‌که بزوس از سال 2017 تاکنون در مقام ثروتمندترین فرد جهان قرار داشته، اما به نظر می‌­رسد افزایش درآمد وی در طول سال گذشته نتوانسته به اندازه درآمد ایلان ماسک باشد. در واقع افزایش درآمد ایلان ماسک در سال‌های اخیر را می­‌توان سریع‌ترین در تاریخ دانست.

ایلان ماسک سال 2020 را درحالی آغاز کرد که ثروتی برابر با 27 میلیارد دلار داشته و در فهرست 50 ثروتمند جهان قرار گرفته بود. همین ماه جولای گذشته بود که ماسک با پشت سر گذاشتن وارن بافت، به مقام هفتمین فرد ثروتمند جهان رسید. پس از آن در ماه نوامبر ماسک توانست جایگاه بیل گیتس را اشغال کرده و دومین فرد ثروتمند جهان شود. با توجه به این روند، به نظر می‌رسد درآمد ماسک در طول سال گذشته بیشتر از کل ثروت 132 میلیارد دلاری بیل گیتس باشد.

ایلان ماسک علاوه بر سمت خود در تسلا، در شرکت‌های اسپیس ایکس، Boring، Neuralink و OpenAI هم مسئولیت دارد، اما افزایش ناگهانی ثروت ماسک به لطف 9 برابر شدن قیمت سهام تسلا در طول سال حاصل شده که  150 میلیارد دلار به ثروت ماسک اضافه کرده است.

پس از کسب عنوان ثروتمندترین فرد جهان، ماسک یک توئیت قدیمی را در صفحه خود مجدداً منتشر کرد که به هدف وی برای صرف نیمی از ثروت خود در جهت رفع مشکلات کره زمین و نیم دیگر برای کمک به پروژه ساختن یک شهر مسکونی در کره مریخ اشاره دارد، که می­‌تواند در صورت بروز هرگونه فاجعه، به سکونت‌گاه جدید بشر بدل شود. اکنون باید منتظر ماند و دید که اهداف آقای ماسک تاچه اندازه در سال‌های آینده به واقعیت بدل خواهد شد.

دیدگاه کاربران