ب‌ام‌و پرفروش‌ترین برند

بررسی بازار خودروهای لوکس آمریکا در سال 2020

20 دی 1399 19:00

سال 2020 چنان دوران بسیار مشکلی برای خودروسازان جهان بوده که هیچ‌کدام تمایل ندارند دوره­‌ای مشابه را تجربه کنند. یکی از مصادیق دردسرهای 2020 برای خودروسازان را می­‌توان در آمار فروش خودروهای لوکس جستجو کرد، چراکه تمام برندهای حاضر در این رده در ایالات متحده با کاهش فروش مواجه شده‌اند. (ده خودروی پر فروش بازار آمریکا در سال 2020)

رتبه اول - ب‌ام‌و

ب‌ام‌و توانسته با کنار زدن رقبا، تاج برتری در بازار خودروهای لوکس ایالات متحده را بر سر بگذارد. این شرکت موفق به فروش کلی 278,732 دستگاه خودرو در ایالات متحده شده که هرچند نسبت به سال 2019، کاهش 17.5 درصدی داشته ولی چندان بد هم به نظر نمی­‌رسد.

رتبه دوم - لکسوس

به برند ژاپنی لکسوس رسیده که با اختلافی کمتر از 4 هزار دستگاه با ب‌ام‌و، موفق به فروش 275,041 دستگاه خودرو در آمریکا شده است. این رقم نسبت به سال قبل 7.7 درصد کاهش یافته که یکی از علل آن می‌­تواند به کاهش استقبال از مدل‌های ES و RX مربوط باشد. (آمار فروش تویوتا و لکسوس در سال 2020)

رتبه سوم - مرسدس‌بنز

با اختلافی جزئی، مرسدس‌بنز در رتبه سوم قرار گرفته است. این خودروساز آلمانی هم توانسته 274,916 دستگاه از محصولات خود (بدون احتساب مدل‌های ون) را در بازار آمریکا به فروش برساند. ضمن کاهش 46.5 درصدی فروش C کلاس، کلاس‌های E ،CLS و S هم با کاهش بیش از 30 درصدی استقبال مشتریان روبرو شده و باعث کاهش 13 درصدی آمار فروش کلی مرسدس‌بنز شده‌اند.

رتبه چهارم - آئودی

وضعیت برای آئودی هم خوب نبوده چراکه با کاهش 17 درصدی آمار فروش، این شرکت توانسته 186,620 دستگاه از خودروهای ساخت خود را به مشتریان عرضه کند. مدل‌های A4 , A6 و A7 بین 31 تا 42 درصد کاهش فروش داشته و به بازندگان بزرگ آئودی بدل شده‌اند درحالی‌که Q3 با رشد فروش 84 درصدی روبرو شده و موفقیتی بزرگ برای این شرکت به شمار می‌­آید.

رتبه پنجم - آکورا

جایگاه بعدی به زیرشاخه سازنده خودروهای لوکس برند هوندا یعنی آکورا تعلق پیدا کرده که با کاهش 13.5 درصدی آمار و فروش 136,983 دستگاه، مقام پنجم این فهرست را اشغال کرده است. یکی از دلایل کاهش استقبال از محصولات آکورا می­‌تواند به فروش پایین مدل‌های TLX و MDX مربوط باشد که البته هردوی این خودروها در سال 2021 با نسل جدید به میدان خواهند آمد.

رتبه ششم و هفتم - کادیلاک و لینکلن

دو رتبه پایینی فهرست به دو برند آمریکایی کادیلاک و لینکلن تعلق یافته که با کاهش فروش به ترتیب 17.1 و 6.1 درصدی، موفق به فروش 129,495 و 105,410 دستگاه خودرو شده‌اند. پیش‌بینی می­‌شود فروش لینکلن امسال هم کاهش یابد چراکه این شرکت تصمیم به قطع تولید مدل‌های کانتیننتال و MKZ گرفته است. هرچند این دو مدل کم فروش‌ترین محصولات لینکلن بوده‌اند ولی باید درنظر داشت که همچنان 17,780 دستگاه از فروش سال گذشته این شرکت به این دو محصول اختصاص داشته است.

رتبه هشتم - اینفینیتی

اما وضعیت برند اینفینیتی در بازار خودروهای لوکس آمریکا بدتر از سایر رقبای بزرگ بوده چراکه این شرکت با کاهش 32.5 درصدی در فروش روبرو شده و موفق به فروش تنها 79,502 دستگاه از محصولات خود شده است. یکی از مهمترین علل ناکامی این شرکت در سال 2020 را باید به کاهش استقبال از مدل‌های Q50 و QX60 مربوط دانست که به ترتیب با 36.4 و 47 درصد کاهش فروش روبرو شده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران