سلام به آینده

هایپراسکرین؛ نمایشگر سرتاسری مرسدس‌بنز

21 دی 1399 10:46

بسته رابط کاربری و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی مرسدس‌بنز موسوم به MBUX سال 2018 در نمایشگاه CES لاس‌وگاس رونمایی شد. اکنون تقریباً سه سال بعد از آن مراسم هیجان‌انگیز، شرکت در حال رونمایی از نسخه تجاری این محصول با نام هایپراسکرین (Hyperscreen) است. گفته می‌شود قرار است برای اولین‌بار از این فناوری روی خودروی برقی مرسدس‌بنز EQS مدل 2022 استفاده شود.

هایپراسکرین؛ نمایشگر سرتاسری مرسدس‌بنز برای اولین بار در خودروی برقی EQS نصب می‌شود و مجهز به نرم‌افزار هوشمند با قابلیت یادگیری است.این نمایشگر بزرگ 56 اینچی در سرتاسر عرض داشبورد نصب خواهد شد؛ یعنی از ستون تا ستون. هایپراسکرین مجهز به نرم‌افزار هوشمند با قابلیت یادگیری است. این نمایشگر قابلیت‌های خود را با نیازهای کاربر تطبیق می‌دهد و البته در این میان پیشنهادات خود را هم ارائه می‌کند.

جالب اینجاست که در این نمایشگر کاربر نیاز به جستجو در گزینه‌های نرم‌افزار یا حتی استفاده از فرامین صورتی را ندارد. چراکه برنامه‌های اصلی همیشه در بالای نمایشگر تعبیه شده‌اند.

حقیقت اینجاست که هایپراسکرین یک نمایشگر خمیده شامل اتصال چندین نمایشگر باکیفیت است که درون آن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع نیز وجود دارد. این یعنی مرسدس‌بنز توانسته با این فناوری دنیای دیجیتال و فیزیک را با یکدیگر ادغام کند.

هایپراسکرین؛ نمایشگر سرتاسری مرسدس‌بنز

در خودروی EQS سرنشین جلو هم نمایشگر ویژه خود را دارد. اگر صندلی سرنشین جلو خالی باشد این نمایشگر تبدیل به یک بخشی زیبا از داشبورد می‌شود که روی آن ستاره‌های درخشان به نمایش درمی‌آیند.

هایپراسکرین شامل 12 محرک عظیم در زیر سطح حساس به لمس نمایشگر برای ارائه بازخورد لمسی است. گفته می‌شود دو پوشش قرار گرفته روی صفحه نمایش باعث کاهش بازتاب‌ها و آسان شدن تمیز کردن آن می‌شود. شیشه منحنی هم از سیلیکات آلومینیوم ضد خش تشکیل شده است.

هایپراسکرین؛ نمایشگر سرتاسری مرسدس‌بنز

هایپراسکرین برای هفت اکانت قابلیت تنظیم دارد و با هوش مصنوعی خود همواره پیشنهادات مختلفی را به راننده ارائه می‌کند. کاربر فقط با یک کلیک می‌تواند آن‌ها را تأیید یا رد کند. در هر صورت هوش مصنوعی زمان تأیید یا رد کردن را برای گزینه‌های بعدی یاد می‌گیرد. به عنوان مثال اگر راننده همیشه در روز خاصی از محل کار به منزل در حال حرکت باشد هوش مصنوعی آن را به خاطر می‌سپارد و در همان تاریخ دوباره آن را یادآوری می‌کند. البته شکی نیست که این پیشنهاد به شخص دیگری که پشت فرمان بشیند ارائه نمی‌شود.

مرسدس‌بنز می‌گوید سخت‌افزار این فناوری پیشرفته از پردازنده‌های هشت هسته‌ای با 23 گیگابایت رم و پهنای باندی معادل 46 گیگابایت بر ثانیه است.

دیدگاه کاربران