نقض برجام تاثیری برهمکاری هیوندای با کرمان‌موتور نخواهد داشت.

هیوندای توسان هم به خط مونتاژ کرمان موتور خواهد رفت

19 اردیبهشت 1397 20:30

معاون بازاریابی کرمان‌موتور با اشاره به افزایش قیمت خودرو از تخصیص ارز برای واردات قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی خبر داد.

حسن اکبری، معاون فروش و بازاریابی کرمان‌موتور، اظهار کرد: سعی ما در این جهت است که داخلی‌سازی توسان با 40 درصد داخلی‌سازی آغاز شود. وی با اشاره به این‌که داخلی‌سازی علاوه‌بر توسعه اشتغال، موجب کاهش قیمت فروش خودرو نسبت به نمونه‌های مشابه وارداتی خواهد شد، تصریح کرد: می‌توان گفت که خودروهای داخلی‌سازی شده به‌طور میانگین 20 درصد ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه وارداتی عرضه می‌شوند.

اکبری در رابطه با تأثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت خودرو، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز مبادله‌ای از 3700 به 4200 تومان هزینه‌های تولید محصولات را افزایش داده است؛ ضمن این‌که قیمت برخی مواد اولیه و حقوق و دستمزد نیز افزایش‌یافته است. مجموع این عوامل باعث رشد هزینه‌های تولیدشده است؛ البته ما تلاش می‌کنیم با افزایش داخلی‌سازی محصولات تا حد امکان رشد هزینه‌ها را جبران کنیم. بااین‌حال احتمال افزایش قیمت‌ها برای جبران رشد هزینه‌های تولید وجود دارد.

هیوندای النترا مونتاژی

اکبری از عرضه النترا داخلی‌سازی شده نیز در چند هفته پیش ‌رو خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با هیوندایی، محصولات داخلی‌سازی شده از مبدأ ایران به کشورهای منطقه نیز صادر خواهند شد. وی بابیان این‌که امسال چهار محصول جدید عرضه خواهد شد، تصریح کرد: تیراژ تولید محصولات در برندهای مختلف شرکت در سال جاری به حدود 65 هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

فولکس‌واگن داخلی سازی را قبول نکرد

وی در پاسخ به اینکه چرا کرمان‌موتور همکاری گذشته با فولکس‌واگن را مجددا آغاز نکرد، اظهار کرد: ما به دنبال تولید و داخلی‌سازی محصولات فولکس‌واگن در ایران بودیم که این شرکت با آن موافقت نکرد. درنتیجه ما نیز از همکاری با خودروساز آلمانی منصرف شدیم.

نقض برجام و رابطه با هیوندای

معاون بازاریابی کرمان‌موتور در پاسخ به شرایط پس از نقض برجام توسط آمریکا گفت: این موارد در قرارداد با هیوندای پیش‌بینی شده است و با برگشتن تحریم‌ها کره‌ای‌ها از کشور نمی‌روند و همکاری ما با هیوندای ادامه خواهد داشت.

 

 

 

دیدگاه کاربران