دردسرهای تازه کرمان موتور برای مونتاژ النترا در ایران

ضرب‌الاجل برای مشتریان النترای مونتاژی

21 خرداد 1397 11:00

بعد از مونتاژ موفق i20 و ناموفق i10، النترا سومین محصول هیوندای بود که به خط تولید کرمان موتور راه یافت. تاقبل از مونتاژ النترا، این سدان جمع و جور، به‌صورت وارداتی نیز در ایران فروخته می‌شد.

النترا، سومین مونتاژی هیوندای برای کرمانی‌ها بود

نسل ششم النترا (اتاق AD) از ظاهر جذاب، تجهیزات بالا، کیفیت خوب و پیشرانه حجیم‌تری (نسبت به نسل پنجم) بهره می‌برد و به همین دلیل نیز فروش بسیار خوبی در کشورمان داشته و دارد. فروش نسل جدید النترا به‌عنوان مدل 2017، نخستین‌بار از اواسط بهار 96، به‌دست آسان موتور آغاز و اولین سری آن در اواخر تابستان همان سال، به‌ مشتریانش تحویل شد. بعد از آسان موتور، کرمان موتور نیز فروش النترا را در نیمه دوم 96 شروع کرد که در سطح تجهیزات، هیچ تفاوتی با نمونه وارداتی آسان موتور ندارد.

در اواخر زمستان 96، کرمان موتور برای اولین‌بار، پیش‌فروش النترای مونتاژی را با موعد تحویل تابستان 97 شروع کرد. کرمانی‌ها امیدهای زیادی به النترا داشتند. حتی در اردیبهشت‌ماه 97 نیز معاون فروش کرمان موتور، خبر داد که با موافقت هیوندای، قرار است بخشی از النتراهای مونتاژی به سایر بازارهای خاورمیانه، صادر شود.

کرمان موتور می‌خواست با شروع مونتاژ CKD النترا، مجموع تیراژ سالیانه‌اش را به عدد 65 هزار دستگاه برساند، ولی دیگر نمی‌تواند چراکه هیوندای، بعد از شروع تحریم‌های جدید آمریکا در سال 2018، می‌خواهد همانند فرانسوی‌های بدقول، بازار کشورمان را ترک کند. حال سوال اینجاست که تکلیف، النتراهای پیش‌فروش شده، چیست؟

از بازار خبر می‌رسد که کرمان موتور طی پیامکی، از همه مشتریان النترا خواسته تا در روزهای 21 تا 30 خردادماه به محل ثبت‌نام خود مراجعه کنند تا تکلیف خودروی‌شان مشخص شود. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اگر مشتریان وجه پرداختی‌شان را تکمیل کنند، در اولویت تحویل خودروها هستند مگر آن‌که قصد انصراف از خرید، داشته باشند.

دیدگاه کاربران