استقبال از مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ

افزایش متوسط قیمت خودروهای صفر کیلومتر در آمریکا

22 دی 1399 15:55

برای نخستین مرتبه، متوسط قیمت خودروهای صفر کیلومتر عرضه شده در بازار ایالات متحده به 40 هزار دلار افزایش یافته است.

با افزایش استقبال از مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ، قیمت پرداختی برای خودروهای صفر کیلومتر در بازار آمریکا بالاتر رفته است.با توجه به افزایش استقبال خریداران از مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ، نه تنها قیمت پرداختی برای خودروهای صفر کیلومتر بالاتر رفته بلکه ارقام پیش پرداخت و وام دریافت شده برای تامین اعتبار خرید این محصولات نیز افزایش یافته است.

قیمت متوسط پرداخت شده برای یک خودروی صفر کیلومتر در ایالات متحده در سه ماه چهارم سال 2020 به رقم 40,179 دلار رسیده و حتی در ماه دسامبر به عنوان آخرین ماه سال به 40,573 دلار افزایش یافته است.

با وجود این افزایش قیمت و البته همه­‌گیری ویروس کرونا، به نظر می­‌رسد مشتریان همچنان به خریداری انواع صفر کیلومتر تمایل داشته باشند. خانم Jessica Caldwell از موسسه Edmunds، مشتریان خودروهای صفر کیلومتر را همچون مشتریانی که در اوضاع اقتصادی فعلی توانایی خریداری خانه دارند، افرادی می‌­داند که برخلاف بسیاری دیگر، از شیوع بیماری کرونا آسیب ندیده‌اند.

براساس آمار USA Today در مدت مشابه سال گذشته، متوسط قیمت یک خودروی صفر کیلومتر در آمریکا برابر با 35,373 دلار و متوسط رقم پیش‌پرداخت برای یک خودرو نیز معادل با 4,734 دلار بوده است.

اما به نظر می­‌رسد این روند افزایش قیمت همچنان ادامه‌دار باشد چراکه براساس پژوهش انجام شده توسط HIS Markit، نیمی از خودروهای صفر کیلومتر فروخته شده در ایالات متحده در سال گذشته، شاسی‌بلند بوده و 20 درصد هم در کلاس پیکاپ قرار دارند. براساس این پژوهش، پیش‌بینی می‌­شود سهم خودروهای شاسی‌بلند از بازار در سال 2021 به 52 درصد افزایش یابد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران