نسخه‌ای خاص و تولید محدود

گرامیداشت 25 سالگی پورشه باکستر

24 دی 1399 17:57

معروف است که هنگام خوشگذرانی، عبور زمان احساس نمی­‌شود. بدون شک راندن یک پورشه باکستر از بزرگترین خودش‌گذرانی‌هایی است که یک نفر می‌تواند در طول زندگی خود تجربه کند.

پورشه برای ساخت تنها 1250 دستگاه باکستر 25 برنامه‌ریزی کرده بنابراین این خودرو به نمونه ای نادر تبدیل خواهد شد.اکنون 25 سال از معرفی اولین نسل این خودرو با کد 986 می‌­گذرد، خودرویی که اولین بار در سال 1996 پا به عرصه گذاشت. پیشرانه 2.5 لیتری شش سیلندر نسخه اروپایی این مدل، 201 اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کرد. حال برای گرامیداشت بیست و پنج سالگی باکستر، شرکت پورشه نسخه ویژه‌ای از این مدل را با پسوند 25 در انتهای نام آن تدارک دیده است.

ظاهر این مدل ویژه از کانسپت باکستر الهام گرفته، خودرویی که در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت 1993 به جهانیان معرفی و سرآغازی بر تولد نسخه نهایی باکستر شد.

پورشه باکستر 25 مدل 2021

طرح ورودی‌های هوا در سپر جلو و ناحیه جانبی بدنه، رینگ‌ها، پوشش نقره­‌ای متالیک بدنه، ظاهر آلومینیومی درپوش باک، خروجی‌های مشکی براق اگزوز، حاشیه مشکی شیشه جلو و لوگوی 25، جزء مهمترین مواردی است که این باکستر خاص را به مدل اولیه شبیه ساخته و آن را از نمونه‌های فعلی متمایز می­‌سازد.

روکش چرم فضای داخلی با رنگ قرمز بوردو هم حال و هوایی قدیمی به کابین پورشه باکستر 25 بخشیده ضمن این‌که سقف پارچه‌­ای قرمز این خودرو هم به نشان 25 مزین شده است.

قطعات آلومینیومی با نشان Boxster 25 در برخی نقاط کابین دیده می­‌شود ضمن این‌که در مقابل دید سرنشین جانبی هم علاوه بر نشان Boxster 25، شماره اختصاصی هر نمونه از این خودرو به چشم می­‌خورد تا به سرنشینان یادآور شود در خودرویی تولید محدود حضور دارند.

کابین پورشه باکستر 25 مدل 2021

پورشه برای ساخت تنها 1250 دستگاه باکستر 25 برنامه‌ریزی کرده بنابراین این خودرو به نمونه‌ای نادر تبدیل خواهد شد.

برای افرادی که تمایلی به رنگ نقره‌ای برای بدنه باکستر 25 خود ندارند، امکان سفارش رنگ‌های سفید یا مشکی متالیک هم فراهم شده است. برای فضای کابین و سقف خودرو هم می‌­توان به جای قرمز، رنگ مشکی را سفارش داد.

این پورشه سفارشی تنها از نظر ظاهری متمایز بوده و در بخش فنی تغییر خاصی به خود نمی‌­بیند. در واقع پورشه این نسخه از باکستر را براساس مدل GTS 4.0 ساخته که به پیشرانه 6 سیلندر به قدرت 394 اسب‌بخار و جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک مجهز شده است. سیستم تعلیق فعال پورشه به همراه دیفرانسیل لغزش محدود تقسیم گشتاور هم به صورت استاندارد برای پورشه باکستر 25نصب می­‌شود.

پورشه اعلام کرده که از هم اکنون برای ثبت سفارش این خودرو آمادگی دارد. قیمت پایه آن 98,600 دلار است و از بهار 2021 به نمایندگی‌ها وارد خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران