گسترش قابلیت‌های اندروید اتو با کمک گوگل

کلید دیجیتال سامسونگ برای خودروها

28 دی 1399 11:17

سامسونگ به تازگی اقدام به برگزاری رویداد ویژه‌­ای نمود که بخش اعظم این رویداد به معرفی لوازم مربوط به خودرو اختصاص داشت.

سامسونگ در حال کار روی کلیدهای دیجیتال است که با تلفن‌های هوشمند مرتبط شده و امکان باز کردن قفل درهای خودرو با نزدیک شدن کاربر را فراهم خواهد کرد.حقیقت این است که شرکت سامسونگ حوزه فعالیت خود در ساخت اشیا هوشمند را به خودروها نیز گسترش داده است. این بدان معنی است که مالکان خودروها قادر خواهند بود از راه دور اقدام به خاموش و روشن کردن خودرو نموده و حتی تهویه مطبوع را نیز تنظیم نمایند.

سامسونگ و گوگل از مدتی پیش برای بهبود عملکرد اندروید اتو وارد همکاری شده‌اند که به لطف این همکاری، رابط کاربری این محیط خوانایی بیشتری برای کاربران پیدا کرده است. اندروید اتو با سامانه اشیاء هوشمند سامسونگ مرتبط شده بنابراین کاربر می­‌تواند از داخل خودرو، خانه هوشمند خود را نیز کنترل کند.

در این بخش، عملکردی به نام «ورود به خانه» پیش­‌بینی شده که از طریق آن می‌توان درهای پارکینگ را باز و چراغ‌های خانه را روشن کرد. این سامانه حتی می‌تواند جاروبرقی و ماشین لباسشویی را نیز فعال کند.

کلید دیجیتال سامسونگ برای خودروها

سامسونگ همچنین در حال کار روی کلیدهای دیجیتال است که با تلفن‌های هوشمند مرتبط شده و امکان باز کردن قفل درهای خودرو با نزدیک شدن کاربر را فراهم خواهد کرد. هرچند این کلیدهای دیجیتال با تلفن‌ها و پلتفرم‌های مختلف سازگار خواهد بود اما به نظر می‌­رسد عملکرد آن برای چند برند محدود خودروساز تنظیم می­‌شود چراکه سامسونگ از همکاری با آئودی، ب‌ام‌و، فورد و جنسیس خبر داده است.

جزئیات بیشتری درباره کلید هوشمند سامسونگ منتشر نشده اما خبر این فناوری مدتی پس از اعلام همکاری اپل با ب‌ام‌و در زمینه کلید دیجیتال انتشار یافته است. اپل اعلام کرده از فناوری NFC برای برقراری ارتباط میان کلید دیجیتال با خودرو به منظور باز کردن درها استفاده خواهد کرد. اپل همچنین در حال کار بر روی نسل بعدی کلید دیجیتال است که همچون محصول شرکت رقیب، از فناوری باند پهن استفاده خواهد کرد. پیش‌بینی می‌­شود در سال جاری میلادی شاهد معرفی این کلید دیجیتال باشیم.

دیدگاه کاربران