خودرویی منحصربه‌فرد با بدنه رنگارنگ

معرفی فولکس‌واگن پولو نسخه هارلی‌کوئین

4 بهمن 1399 16:17

بیست و پنج سال پیش شرکت فولکس‌واگن اقدام به معرفی نسخه هارلی‌کوئین (Harlequin) از مدل پولو نمود. اکنون برای گرامیداشت یاد و خاطره آن مدل تولید محدود و همچنین نمایش تغییر فناوری، راحتی و ایمنی محصولات این خودروساز آلمانی نسبت به سال‌های گذشته، این اقدام تکرار شده است.

از نسل جدید پولو هارلی‌کوئین تنها یک دستگاه ساخته شده درحالی‌که مدل قبلی به تعداد 3806 دستگاه تولید شد.در حقیقت شعبه فولکس‌واگن در هلند تصمیم به معرفی یک نمونه منحصربه‌فرد از نسل جدید پولو در قالب نسخه هارلی‌کوئین (یا آن‌گونه که در هلند معروف است، Harlekin) برای سال 2021 نموده است.

همانطور که اشاره شد از نسل جدید پولو هارلی‌کوئین تنها یک دستگاه ساخته شده درحالی‌که مدل قبلی به تعداد 3806 دستگاه تولید شد.

ترکیب رنگی مدل جدید کاملاً با نمونه قدیمی یکسان بوده و از طیف‌های خاصی از رنگ‌های سبز، آبی، قرمز و زرد در آن استفاده شده است. البته احتمال دارد این پرسش مطرح شود که اصلاً فلسفه ساخت چنین نسخه رنگارنگی از یک محصول فولکس‌واگن چه بوده؟

فولکس‌واگن پولو نسخه هارلی‌کوئین

برای پاسخ به این سوال باید به سال 1964 بازگردیم، زمانی که در یک آگهی تلویزیونی اقدام به نمایش یک فولکس‌واگن بیتل با قطعات بدنه به رنگ‌های مختلف شد. هدف آن تبلیغ، نمایش امکان تعویض آسان قطعات بدنه مدل‌های مختلف بیتل با یکدیگر بود.

اما در سال 1994، فولکس‌واگن مشغول معرفی روش جدید تولید این شرکت به نام Baukasten system بود. در این روش، ساخت هر نمونه از خودرو با طی شدن چهار مرحله شامل نصب تجهیزات، بخش فنی، آپشن‌ها و رنگ بدنه کامل می‌­شد. برای متمایز نمودن این مراحل، فولکس‌واگن یک رنگ را به هرکدام از آن‌ها اختصاص داد بدین معنا که بخش فنی با آبی، زرد برای تجهیزات، قرمز برای آپشن‌ها و سبز برای رنگ بدنه به ثبت رسید.

فولکس‌واگن پولو نسخه هارلی‌کوئین

فولکس‌واگن برای جلب توجه علاقمندان به این سامانه جدید، تعداد 20 دستگاه از مدل پولو را با بدنه‌های چهار رنگ تولید کرد و در نمایندگی‌های خود به معرض نمایش گذاشت. اما استقبال مشتریان از این خودرو به حدی بود که شرکت سازنده تصمیم به تولید آن‌ها گرفت.

فولکس‌واگن پولو نسخه هارلی‌کوئین

برنامه ساخت نسخه 4 رنگ فولکس‌واگن پولو که اکنون هارلی‌کوئین لقب گرفت، بدین صورت بود که 4 دستگاه پولو با رنگ‌های آبی، زرد، سبز و قرمز تولید شده و سپس قطعات بدنه این خودروها با یکدیگر تعویض می‌­شد. بنابراین مشتریان هیچ اختیاری در تعیین ترکیب رنگ خودروی ثبت نامی نداشته و این عمل به صورت اتفاقی انجام می‌شد.

فولکس‌واگن در سال 1995 اقدام به ساخت یک هزار دستگاه از این مدل کرد که تمامی این خودروها همراه با گواهینامه سازنده و جاسوئیچی شماره‌دار عرضه شدند.

دیدگاه کاربران