هرچند در بسیاری اوقات خریداران تویوتا پریوس با انتقاداتی نسبت به انتخاب خود روبرو میشوند، اما نکته مهم این است که این افراد وفاداری زیادی نسبت به خودروی خود نشان میدهند.
”براساس نتایج پژوهشی که اخیراً توسط iSeeCars و در ایالات متحده انجام شده، 13.7 درصد از مالکان تویوتا پریوس این خودرو را برای حداقل 15 سال در اختیار خود نگه میدارند.“برای دستیابی به این نتایج، iSeeCars اقدام به بررسی بیش از 660 هزار دستگاه خودرو ساخته شده بین سالهای 1981 تا 2005 نموده که در سال 2020 به فروش رسیدهاند. البته واضح است که در این پژوهش، لزوماً خودروهایی که والدین به فرزندان خود واگذار میکنند مورد شمارش قرار نگرفته است.
براساس نتایج پژوهشی که اخیراً توسط iSeeCars و در ایالات متحده انجام شده، 13.7 درصد از مالکان تویوتا پریوس این خودرو را برای حداقل 15 سال در اختیار خود نگه میدارند که بالاترین میزان وفاداری مشتری به خودرو است.
در جایگاه دوم و سوم فهرست نام دو محصول دیگر از تویوتا دیده میشود که البته کاربری متفاوتی نسبت به پریوس دارند؛ از هایلندر و تاکوما سخن میگوییم که به ترتیب 12.4 و 11.6 درصد از خریداران اولیه خود را برای مدت 15 سال حفظ میکنند.
شاید این ارقام در نگاه اول چندان زیاد به نظر نرسد اما بد نیست بدانید که میانگین کلی وفاداری 15 ساله مشتریان به یک خودرو برابر با 6.1 درصد است.
جایگاه چهارم و پنجم فهرست هم به محصولات تویوتا تعلق گرفته چراکه مینی ون سیینا و پیکاپ تاندرا هم به ترتیب 11.5 و 11.3 درصد از مشتریان خود را تا 15 سال حفظ میکنند. رتبههای ششم تا دهم نیز به ترتیب به هوندا CR-V (10.7%)، هوندا پایلوت (10.4%)، سوبارو فارستر (9.8%)، تویوتا فوررانر (9.4%) و تویوتا سکویا (9.1%) اختصاص یافته است.
کاملاً مشخص است که ده رتبه برتر این فهرست به خودروهای ژاپنی اختصاص یافته است.
اعتماد بیشتر به ژاپنیها
Karl Brauer به عنوان تحلیلگر ارشد iSeeCars در همین راستا به قابلیت اعتماد و دوام خودروهای ژاپنی مخصوصا هوندا و تویوتا اشاره کرده و این خودروها را در مرکز توجه افرادی دانسته که تمایل به نگهداری از یک خودرو برای چند سال دارند. وی در ادامه از ترجیح رانندگان به خریداری خودرویی با قابلیت اعتماد بالا و هزینه نگهداری پایین خبر داده است.
وفاداری بیشتر مالکین پیکاپها و شاسیبلندها
حضور خودروهای کراساور و شاسیبلند در این فهرست پررنگ بوده و به طور میانگین، 5.9 درصد از خریداران، این خودروها را برای 15 سال نگهداری میکنند. البته وفاداری مالکان خودروهای پیکاپ بیشتر بوده و 6.3 درصد از آنان اقدام به نگهداری از خودروی خود برای 15 سال مینمایند.
اکنون که صحبت از خودروهای پیکاپ شد، بد نیست بدانید پس از تاکوما و تاندرا، رتبههای برتر به نیسان فرانتیر، جیامسی کنیون و شورولت کلرادو اختصاص یافته که به ترتیب 8.5، 7.8 و 7.6 درصد از خریداران خود را برای 15 سال حفظ میکنند.
خودروهای اسپرت ماندگار
در میان خودروهای اسپرت مزدا MX-5 میاتا از سایرین موفقتر بوده و 7.6 درصد از مشتریان خود را حداقل برای مدت 15 سال حفظ خواهد کرد. پس از این خودروی روباز ارزانقیمت به دو محصول از بامو یعنی Z4 و M5 میرسیم که در اختیار 6.7 و 4.9 درصد از مشتریان باقی میمانند. دو خودروی مشهور آمریکایی یعنی شورولت کوروت و فورد GT با 4.3 و 4.2 درصد در رتبههای بعدی قرار میگیرند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com