عروس تعریفی از اشتوتگارت!

فراخوان مرسدس‌بنز S کلاس به‌دلیل نقص‌فنی

5 بهمن 1399 13:43

چندی پیش جدیدترین نسل پرچم‌دار خودروهای مرسدس‌بنز یعنی S کلاس رونمایی شد. خودرویی بسیار مدرن که البته طراحی‌اش حواشی فراوانی ایجاد کرده بود. در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات، شرکت تنها چند ماه پس از عرضه فراخوان بزرگی برای نقص فنی این خودرو اعلام کرده است.

این فراخوان شوکه‌کننده به دلیل بروز ایراد در سیستم فرمان این خودروی هوشمند بوده است.گفته می‌شود این فراخوان شوکه‌کننده به دلیل بروز ایراد در سیستم فرمان این خودروی هوشمند بوده است. برخی از منابع فاش کرده‌اند که علت اصلی این نقص فنی، مشکل ارتباطی بین چرخ و ملزومات فرمان بوده است. اگرچه مشکل فوق منجر به بروز حادثه خاصی نشده است ولی به توصیه شرکت، مالکان این خودرو می‌بایست برای جلوگیری از اتفاقات بدتر به نزدیک‌ترین مراکز سرویس مراجعه کنند.

یکی از مقام‌های ارشد مرسدس می‌گوید این نقص فنی تنها مربوط به 1400 دستگاه خودروی تحویلی است. اطلاع‌رسانی از طریق سرویس هشدار فوری صورت گرفته است. این احتمال می‌رود که قطعات نسب شده در مدل 2021 با ساختار کلی فرمان هم‌خوانی نداشته باشند.

فراخوان یک خودرو به دلیل بروز یک اختلال کوچک نمی‌تواند خبر عجیبی در بازار کشورهای غربی باشد. ولی نکته اینجاست که این نقص فنی در یکی از مدرن‌ترین خودروهای دنیا نمایان شده و بدتر از آن محل بروز این مشکل یعنی پکیج جعبه فرمان در کارخانه‌ای مونتاژ شده که شرکت قصد دارد به زودی خودروی تمام برقی EQS را نیز در آنجا تولید کند. بعید است این اتفاق برنامه‌های بعدی شرکت یعنی تولید دو مدل پلاگین هیبریدی  S63e و S73e را به تاخیر بیاندازد.

دیدگاه کاربران