با شعاع حرکتی 275 کیلومتر

معرفی ای-پارتنر، ون برقی پژو

8 بهمن 1399 14:35

پژو ون برقی جدیدی به نام ای-پارتنر - e-Partner - را برای عرضه در بازار اروپا معرفی کرده است. این ون الکتریکی که در رده خودروهای تجاری سبک (LCV) قرار می‌گیرد، روی پلتفرم ماژولار EMP2 ساخته شده است.

با یک بار شارژ مجموعه باتری، امکان پیمایش در شعاع حرکتی 275 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) فراهم می­‌شود.نیروی محرکه این خودرو از موتور الکتریکی به قدرت 134 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 260 نیوتن‌متر تامین شده که توسط باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 50 کیلووات ساعت پشتیبانی می­‌شود.

براساس اعلام پژو، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این ون الکتریکی به ترتیب برابر با 11.2 ثانیه و 129 کیلومتر برساعت خواهد بود ضمن این‌که با یک بار شارژ مجموعه باتری، امکان پیمایش در شعاع حرکتی 275 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) فراهم می­‌شود.

شارژ باتری با جریان 11 کیلوواتی 5 ساعت طول می­‌کشد درحالی‌که با اتصال به جریان شارژ سریع 100 کیلووات، 80 درصد از ظرفیت باتری ظرف تنها 30 دقیقه شارژ خواهد شد.

ون برقی پژو ای-پارتنر

راننده پژو ای-پارتنر می­‌تواند یکی از سه حالت اکو، نرمال یا پاور را برای راندن این خودرو انتخاب نماید. در حالت اکو و نرمال، میزان قدرت و حداکثر گشتاور خودرو به ترتیب برابر با 80 اسب‌بخار و 190 نیوتن‌متر و 107 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر خواهد بود.

نیروی ترمز پژو ای-پارتنر هم در دو حالت Moderate و Augmented قابل تنظیم است که دومی قادر است نیروی بیشتری برای مواقع اضطراری تامین کند.

فضای بار ون برقی پژو ای-پارتنر

با توجه به فضای 4400 لیتری محفظه بار، توان حمل 800 کیلوگرم و قدرت یدک‌کشی 750 کیلوگرم، پژو ای-پارتنر گزینه مناسبی برای افرادی است که به یک خودروی جادار نیاز دارند.

این خودرو در دو نسخه با فاصله محورهای 4.4 متر (استاندارد) و 4.75 متر (کشیده) قابل سفارش است که بازهم فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می­‌دهد.

کابین ون برقی پژو ای-پارتنر

مسیریاب ماهواره‌­ای با امکان نمایش لحظه‌­ای ترافیک، آماده‌سازی تهویه مطبوع از طریق نمایشگر لمسی با نرم‌افزار اختصاصی برای ارتباط با تلفن همراه، هشدار صوتی برای سرعت‌های بیشتر از 29 کیلومتر برساعت و سامانه‌های ایمنی مرتبط با عابرین پیاده از مهمترین امکانات رفاهی بوده که پژو در این خودرو تدارک دیده است.

پژو درنظر دارد ای-پارتنر را از اواخر سال جاری در اروپا و از ماه نوامبر در بریتانیا عرضه نماید.

دیدگاه کاربران