یک شوتینگ‌بریک خاطره‌انگیز

نسخه‌ای خاص از فراری 550 با بدنه دست‌ساز

8 بهمن 1399 15:24

شش دهه پس از معرفی مدل منحصربه‌فرد فراری 250 GT SWB Breadvan در سال 1962، محصول خاطره‌انگیز دیگری از سوی Niels van Roij Design رونمایی شده است.

همچون آنچه در عصر طلایی خودروهای سفارشی و تک ساخت متداول بود، بدنه این خودرو به صورت دست‌ساز و با الهام از یک خودروی مسابقه‌­ای متعلق به نیم قرن پیش ساخته شده است. این خودروی منحصربه‌فرد که برنامه ساخت آن در سال 2019 اعلام شد، با تغییر یک فراری 550 مارانلو به خودرویی شوتینگ‌بریک (استیشن کوپه) تبدیل شده است. همچون آنچه در عصر طلایی خودروهای سفارشی و تک ساخت متداول بود، بدنه محصول جدید Breadvan Hommage  به صورت دست‌ساز و با الهام از یک خودروی مسابقه‌­ای متعلق به نیم قرن پیش ساخته شده است. خودروی مذکور در اوایل دهه 60 میلادی در مسابقات لمان حاضر شده و با نام‌های Breadvan  یا La Camionnette  یا همان کامیون کوچک شناخته می‌­شد.

شباهت این فراری به مدل اولیه در بخش عقب خلاصه نشده چراکه در نمای جلو نیز با دو ورودی هوا مواجه هستیم که با خودروی اصلی شباهت دارند.

از آنجایی که محصول قدیمی Niels van Roij Design به شش کاربراتور وبر در زیر کاپوت خود مجهز بود، فراری 550 مارانلو سفارشی هم تغییراتی در نمای جلو به خود دیده که بر فرم چراغ‌ها نیز تاثیر گذاشته است. چراغ‌های دایره‌ای شکل در سپر جلو هم ارتباط این خودرو با مدل اصلی را تکمیل می­‌کنند.

فراری 550 شوتینگ بریک با بدنه دست‌ساز

شیشه جلو، خروجی‌های چهارگانه اگزوز و شیشه‌های جانبی پلاستیکی جزء سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو بشمار می‌­آیند ضمن این‌که بدنه این مدل از شیشه‌های جانبی به سمت عقب، از آلومینیوم یک تکه ساخته شده است.

برای آفرینش حال و هوایی خاطره‌انگیز در فضای کابین این نسخه خاص از فراری 550 مارانلو از دکمه‌های آلومینیومی استفاده شده است. پوشش چرم باکیفیت با روکش آلکانترای آبی رنگ برای صندلی‌ها در کنار قطعات فیبرکربن فضایی بسیار خاص را پدید آورده است.

پیشرانه 12 سیلندرتنفس طبیعی و 5.5 لیتری این خودرو بدون تغییر باقیمانده و همچنان 478 اسب‌بخار قدرت و 568 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، البته باید توجه داشت که این شوتینگ‌بریک نسبت به نمونه اصلی فراری 550 مارانلو وزن کمتری دارد.

فراری 550 شوتینگ بریک با بدنه دست‌ساز

رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای Vredestein همراه شده و کمک‌فنرهای سفارشی ساخت Koni هم به‌گونه‌ای قابل تنظیم شده که عملکردی مشابه   Breadvan مدل 1962 را به یاد آورند.

در پایان بد نیست به سابقه طولانی شرکت Niels van Roij Design در ساخت خودروهای شوتینگ‌بریک اشاره کنیم، تجربه‌ای که به نظر می‌­رسد در محصول جدید این شرکت کاملاً متبلور شده است.

دیدگاه کاربران