دستیاری با هوش مصنوعی

ربات فوق‌پیشرفته هیوندای DAL-e

9 بهمن 1399 17:12

جهان و آینده‌ بشر به سمت پیشرفت تکنولوژی‌ها و حداقل شدن دخالت نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف، در حال حرکت است؛ و این حرکت با شیوع ویروس کرونا، سرعت گرفته‌ است. در همین راستا گروه هیوندای، اخیراً ربات انسان‌نمای خود را معرفی کرده‌ که به منظور ارائه خدمات به مشتریان، ساخته شده‌ است.

این ربات به کمک هوش مصنوعی، با انسان‌ها ارتباط می‌گیرد و زبان آن‌ها را متوجه می‌شود‌. هیوندای، این ربات فوق‌پیشرفته را DAL-e نامیده‌ است که مخفف عبارت‌، هدایت شما (Drive you)، کمک به شما (Assist you) و همراهی با شماست (Link with you-experience).

 این ربات به کمک هوش مصنوعی، با انسان‌ها ارتباط می‌گیرد و زبان آن‌ها را متوجه می‌شود‌. همچنین توانایی حرکت‌ دادن اجزای صورت و بدن را دارد و به راحتی می‌تواند منظور خود را برساند.

ربات DAL-e اولین بار در یکی از نمایشگاه‌های هیوندای واقع در جنوب سئول، رونمایی شد و با ابعاد 1160×600×600 و وزن 80 کیلوگرم، کوچکترین ربات راهنمای فروشگاهی تولید شده‌ است.

وظیفه‌ هیوندای DAL-e خوش‌آمد گویی به مشتریان و راهنمایی کردن آن‌هاست. ظاهر طبیعی و دوست‌داشتنی او به ارتباط با مشتریان بسیار کمک می‌کند؛ برای مثال اگر کسی بدون ماسک وارد نمایشگاه شود، DAL-e نزد فرد موردنظر رفته و به آرامی تذکر می‌دهد. علاوه بر آن، تمام اطلاعات لازم درباره‌ محصولات و خدمات هیوندای را  به مشتریان منتقل می‌کند و آن‌ها می‌توانند سوالات خود را از طریق صفحه لمسی و یا بیان کردن جملات، از DAL-e بپرسند.

 مسیرها و نقطه‌های مشخصی وجود دارند که هیوندای DAL-e به کمک گیرنده‌های امواج و چهار چرخ خود، بازدیدکنندگان را هدایت و بدرقه می‌کند. علاوه بر وظایف گفته شده، او می‌تواند با کارهایی مانند اتصال بی‌سیم به صفحه‌نمایش بزرگ سالن، عکس‌گرفتن با مردم، حرکت نمایشی دست‌ها و ... بازدیدکنندگان را سرگرم کند.

وجود هیوندای DAL-e در نمایشگاه، بار سنگینی را از دوش کارکنان هیوندای برداشته‌ و همچنین خاطر بسیاری از مشتریان در خصوص شیوع ویروس‌کرونا، آسوده است. هیوندای قصد دارد قابلیت‌های DAL-e را افزایش دهد و از تکنولوژی‌های خود به نحو احسن استفاده کند.

ساخت چنین رباتی، به خصوص با هدف کم‌کردن نیروی انسانی در شرایط کنونی، اقدامی هوشمندانه از سوی هیوندای بوده و به پیشرفت آن در آینده، بسیار کمک می‌کند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران