با گذشت بیش از سه هزار ساعت کار، بالاخره نخستین نمونه از سری جدید سی-تایپ از کارخانه جگوار خارج شده است. این خودروی خاص، در روز 29 ژوئن 2022 تائید نهایی را دریافت نمود، یعنی دقیقا 70 سال پس از روزی که سر استرلینگ ماس، پیروزی تاریخی خود در گرندپری ریمز را جشن گرفت.
”این خودرو در مرکز خودروهای کلاسیک جگوار در کاونتری و به صورت دستی تولید شده است، هرچند که تیم مهندسان برای مدلسازی قطعات بدنه از CAD پیشرفته استفاده کردهاند.“گرندپری ریمز در مسیری به طول 360 کیلومتر برگزار میشد. موفقیت در این مسابقه نه تنها اتفاقی پرافتخار برای جگوار بود، بلکه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مسابقات اتومبیلرانی شناخته میشود. این رویداد، نخستین مسابقه بینالمللی بود که یک جگوار سی-تایپ با ترمزهای دیسکی در آن حاضر و موفق به کسب پیروزی شد.
اکنون متخصصان جگوار با ساخت این مدل ویژه، سعی دارند یاد و خاطره موفقیت سی-تایپ در 70 سال پیش را گرامی بدارند. نخستین نمونه از سری جدید جگوار سی-تایپ با رنگ سبز روغنی تزئین شده است، درحالیکه در فضای کابین هم با چرم سبز روکش شده تا خودروی استرلینگ ماس را تداعی کند. پس از آزمایش در مسیر 250 مایل یا 402 کیلومتر، این خودرو برای تحویل به مشتری آمادگی دارد.
این خودرو در مرکز خودروهای کلاسیک جگوار در کاونتری و به صورت دستی تولید شده است، هرچند که تیم مهندسان برای مدلسازی قطعات بدنه از CAD پیشرفته استفاده کردهاند.
معدود خریداران جگوار سی-تایپ میتوانند از میان 12 رنگ برای بدنه و هشت رنگ برای روکش چرم کابین، ترکیب دلخواه خود را انتخاب نمایند. البته امکان انتخاب امکانات جانبی و در کل شخصیسازی کامل هریک از این خودروها نیز فراهم شده است.
سری جدید جگوار سی-تایپ دارای تاییدیه از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی بوده و اجازه حضور در مسابقات ویژه خودروهای کلاسیک همچون Jaguar Classic Challenge را دریافت کرده است.
آقای دیوید فاستر سرپرست مهندسی بخش خودروهای کلاسیک در شرکت جگوار، ضمن اشاره به نقش مهم نوآوریهای مهندسی در دهه 50 میلادی همچون ترمزهای دیسکی در موفقیت جگوار تایپ-سی، سری Continuation از این خودرو را واجد لذت رانندگی مشابه با نمونههای اولیه دانسته است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com