لوتوس چندی پیش در هفته خودروی مونتهری از Type 66 رونمایی کرد. شرکت تایید کرده بود که این یک خودروی تیراژ محدود و فقط مخصوص پیست خواهد بود.
تایپ 66 بر اساس طراحی مدل Lost سال 1970 الهام گرفته شده اکنون با فناوری و قطعات مدرن به مراتب پیشرفتهتر به نظر میرسد.
تایپ 66 طرحی بود که بنیانگذار لوتوس کالین چپمن در زمان توسعه خودروهای اسپرت مسابقات Can-Am طراحیاش کرد. با این حال از آنجایی که تمرکز اصلی چپمن روی فرمول یک بود، این پروژه هرگز فراتر از نقشههای فنی و مدلهای اولیه پیش نرفت. اکنون که دوباره این خودرو احیا شده قرار است 10 نمونه تایپ 66 تولید شود که قیمت هرکدام تقریباً 1.3 میلیون دلار است.
برای احیای این خودرو طراحان از نرمافزارهای کامپیوتری بهمنظور دیجیتالی کردن مقیاس یکچهارم اولیه در ابعاد واقعی و ایجاد رندر سهبعدی استفاده کردند. همچنین از ایدههای اولیه چپمن برای توسعه کابین و کاهش کشش بهره گرفته شد. ایده حضور یک بال جلو برای هدایت هوا چیزی است که اکنون در مدلهای مدرن لوتوس مانند لوتوس امیرا و لوتوس اوایا نیز دیده میشود.
این مدل خاطرهانگیز با پوشش قرمز، سفید و طلایی بیش از هر چیز شبیه به خودروی فرمول یک لوتوس تایپ 72 شده است. این خودرو دارای یک پیشرانه هشت سیلندر Vشکل است که به راحتی میتواند 830 اسببخار قدرت تولید کند.
بدنه این رترو کاملاً از جنس فیبر کربن ساخته شده است. در حالی که شاسی، بخشی از اتصالات و پنلهای لاله زنبوری از جنس آلومینیوم هستند.
دو عضو مهم تاریخ لوتوس در مراسم رونمایی تایپ 66 نیز حضور داشتند. امرسون فیتیپالدی قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یک و کلایو چپمن مدیرعامل بخش کلاسیک تیم لوتوس و البته پسر کالین چپمن. گفته میشود اگر نسخه نهایی تایپ 66 ساخته میشد، به طور حتم فیتیپالدی پشت فرمان آن قرار میگرفت.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com