• جگوار سي-تايپ
  • جگوار سي-تايپ
  • جگوار سي-تايپ
  • جگوار سي-تايپ
  • جگوار سي-تايپ
  • جگوار سي-تايپ
  • جگوار سي-تايپ

مبارز مشهور دهه 50 میلادی

بازگشت دوباره جگوار C-Type

18 تیر 1401 18:24

با گذشت بیش از سه هزار ساعت کار، بالاخره نخستین نمونه از سری جدید سی-تایپ از کارخانه جگوار خارج شده است. این خودروی خاص، در روز 29 ژوئن 2022 تائید نهایی را دریافت نمود، یعنی دقیقا 70 سال پس از روزی که سر استرلینگ ماس، پیروزی تاریخی خود در گرندپری ریمز را جشن گرفت.

این خودرو در مرکز خودروهای کلاسیک جگوار در کاونتری و به صورت دستی تولید شده است، هرچند که تیم مهندسان برای مدلسازی قطعات بدنه از CAD پیشرفته استفاده کرده­‌اند.گرندپری ریمز در مسیری به طول 360 کیلومتر برگزار می­‌شد. موفقیت در این مسابقه نه تنها اتفاقی پرافتخار برای جگوار بود، بلکه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مسابقات اتومبیلرانی شناخته می‌­شود. این رویداد، نخستین مسابقه بین‌المللی بود که یک جگوار سی-تایپ با ترمزهای دیسکی در آن حاضر و موفق به کسب پیروزی شد.

اکنون متخصصان جگوار با ساخت این مدل ویژه، سعی دارند یاد و خاطره موفقیت سی-تایپ در 70 سال پیش را گرامی بدارند. نخستین نمونه از سری جدید جگوار سی-تایپ با رنگ سبز روغنی تزئین شده است، درحالی‌که در فضای کابین هم با چرم سبز روکش شده تا خودروی استرلینگ ماس را تداعی کند. پس از آزمایش در مسیر 250 مایل یا 402 کیلومتر، این خودرو برای تحویل به مشتری آمادگی دارد.

تولید نسخه کلاسیک جگوار C-Type

این خودرو در مرکز خودروهای کلاسیک جگوار در کاونتری و به صورت دستی تولید شده است، هرچند که تیم مهندسان برای مدلسازی قطعات بدنه از CAD پیشرفته استفاده کرده­‌اند.

معدود خریداران جگوار سی-تایپ می‌­توانند از میان 12 رنگ برای بدنه و هشت رنگ برای روکش چرم کابین، ترکیب دلخواه خود را انتخاب نمایند. البته امکان انتخاب امکانات جانبی و در کل شخصی‌­سازی کامل هریک از این خودروها نیز فراهم شده است.

تولید نسخه کلاسیک جگوار C-Type

سری جدید جگوار سی-تایپ دارای تاییدیه از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی بوده و اجازه حضور در مسابقات ویژه خودروهای کلاسیک همچون Jaguar Classic Challenge را دریافت کرده است.

آقای دیوید فاستر سرپرست مهندسی بخش خودروهای کلاسیک در شرکت جگوار، ضمن اشاره به نقش مهم نوآوری­‌های مهندسی در دهه 50 میلادی همچون ترمزهای دیسکی در موفقیت جگوار تایپ-سی، سری Continuation از این خودرو را واجد لذت رانندگی مشابه با نمونه‌­های اولیه دانسته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران