شروعی معمولی برای 2021

کی‌تی‌ام دوک 890 بدون R

11 بهمن 1399 14:52

باور این‌که تولید کی‌تی‌ام 890 فقط یک سال پیش آغاز شده کمی سخت است. شاید به این خاطر که سال 2020 برای ما به اندازه یک عمر گذشته است. تیم نارنجی (اصطلاح برند KTM) نسخه Duke 890R را برای اولین‌بار در نمایشگاه EICMA سال 2019 معرفی کرد و سپس در بهار سال 2020 آن را وارد بازار کرد. البته خانواده ادونچور 890 شش ماه بعد راهی بازار شد.

ارتفاع صندلی 82 سانتی‌متری کی‌تی‌ام دوک 890 باعث شده تا طیف گسترده‌ای از موتورسواران را شامل شود. با اینکه تصور می‌شد 890 یک موتورسیکلت تمام و کمال است ولی گویا کی‌تی‌ام چنین تصوری ندارد. به همین دلیل یک سال پس از عرضه 890 دوک R، شرکت نسخه جدیدی از آن را معرفی کرد.

از نظر ظاهری دوک استاندارد و دوک R تقریباً مشابه هم هستند. غیر از حضور روکش صندلی و زین پشتی. هنگام رانندگی با این دو مدل متوجه می‌شویم که در نسخه استاندارد فرمان کمی پایین‌تر روی چنگال خود قرار گرفته است. ارتفاع صندلی 82 سانتی‌متری آن باعث شده تا طیف گسترده‌ای از موتورسواران را شامل شود.

کی‌تی‌ام دوک 890 از نمایشگر رنگی TFT استفاده می‌کند. حتی در ویرایش پایه این موتور نیز سه حالت سواری باران، خیابان و اسپرت تعبیه شده است.

قابل پیش‌بینی بود که مدل جدید نیز از همان پیشرانه 889 سی‌سی دو قلوی خطی استفاده می‌کند. پیشرانه‌ای که در ویرایش R می‌تواند 121 اسب‌بخار قدرت تولید کند ولی در ویرایش استاندارد این عدد به 115 اسب‌بخار می‌رسد.

موتورسیکلت کی‌تی‌ام دوک 890 مدل 2021

شاسی بسیار مقاوم این محصول از ساختار پیچیده کروم-مولیبدن- فولادی تشکیل شده و از اتصالات مستحکم آلومینیومی بهره می‌برد. استفاده از سیستم تعلیق WP Apex نشان می‌دهد که کی‌تی‌ام سطح جدیدی از قابلیت‌ها فنی را برای این موتورسیکلت به ارمغان آورده است. وزن خالص مدل پایه چیزی حدود 170 کیلوگرم است در حالی که مدل R وزنی معادل 166 کیلوگرم دارد.

شرکت در قسمت ترمز نیز سراغ برند برمبو با دیسک‌های 300 میلی‌متری رفته است. رینگ‌های جدید Yشکل با پوشش نارنجی، مانند همیشه جلوه‌ای جوان‌گرا به این موتورسیکلت بخشیده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران