براساس داده‌هایی از 158 کشور

تویوتا؛ پر جستجوترین نام در میان خودروساز جهان

17 بهمن 1399 09:43

با وجود تاثیرات مخرب همه­‌گیری ویروس کرونا، تویوتا توانسته تاحد زیادی از مشکلات ایجاد شده در سال گذشته عبور کند. این شرکت که 5 سال پیش عنوان «پرفروش‌ترین برند خودروسازی جهان» را به گروه فولکس‌واگن واگذار کرده بود، توانست در سال 2020 این جایگاه مهم را باز پس گیرد.

تمام برندهای خودروساز در طول سال 2020 به میزان 88 میلیون بار مورد جستجو قرار گرفته‌اند.موفقیت‌های تویوتا در سال 2020 به همین نقطه ختم نمی­‌شود چراکه براساس نتایج پژوهش انجام شده توسط Compare the Market، نام این شرکت بیش از سایر شرکت‌های خودروسازی در موتور جستجوی گوگل وارد شده، یعنی همان جایگاهی که در سال 2019 به شرکت ب‌ام‌و تعلق داشت.

تجزیه و تحلیل Compare the Market براساس داده‌های به دست آمده از 158 کشور جهان در طی سال‌های 2018، 2019 و 2020 به دست آمده است. بد نیست بدانید تمام برندهای خودروساز در طول سال 2020 به میزان 88 میلیون بار مورد جستجو قرار گرفته‌اند.

تویوتا در 55 کشور مقام اول را به دست آورده و 34.8 درصد از کل جستجوهای انجام شده را به خود اختصاص داده است. جایگاه این شرکت نسبت به سال 2019 ارتقا بزرگی پیدا کرده چراکه در آن زمان 17.7 درصد از جستجوهای خودرویی به نام این شرکت ارتباط داشت.

تویوتا پرجستجوترین نام در میان خودروساز 2020

از سوی دیگر ب‌ام‌و سقوط بزرگی را تجربه کرده چرا که از رتبه اول در میان 118 کشور در سال 2019 به رتبه 34 در سال 2020 رسیده که سقوط 64 درصدی را نشان می‌­دهد، البته این شرکت همچنان جایگاه خود در میان پرجستجو ترین برندهای خودرویی در طول سه سال گذشته را حفظ کرده است.

مرسدس در مقام سوم جستجو در میان 158 کشور قرار گرفته درحالی‌که شرکت‌های فورد و کیا با پیشرفت نسبت به قبل، در جایگاه‌های چهارم و پنجم حضور دارند و این خودروساز آلمانی را تعقیب می‌­کنند. بد نیست بدانید این دو برند در سال 2019 در جایگاه آخر قرار داشته و هرکدام تنها در یک کشور رتبه نخست را به دست آورده بودند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران