• عبور تويوتا از مرز توليد 300 ميليون خودرو

کرولا پرفروش‌ترین عضو خانواده

عبور تویوتا از مرز تولید 300 میلیون خودرو

17 آبان 1402 11:30

تویوتا در ماه آگوست 1935 اولین وسیله نقلیه خود را تولید کرد، که پیکاپ تراک G1 بود. این خودرو در Toyoda Automatic Loom Works مونتاژ شد. این شرکت در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده بود و قبل از آن که در سال ۱۹۳۷ به تویوتایی که امروزه می‌شناسیم تبدیل شود، ماشین بافندگی خودکار تولید می‌کرد.

جالب است بدانید که شرکت بزرگ تویوتا، هنوز هم در سال ۲۰۲۳ ماشین بافندگی تولید می‌کند.

اکنون تقریبا ۸۸ سال از ساخت اولین محصول تویوتا گذشته و این شرکت در مدت ۸۸ سال، حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه خودرو فروخته است. تویوتا در پایان ماه سپتامبر به این عدد شگفت‌انگیز دست یافت.

نزدیک به ۹ دهه از تاسیس تویوتا گذشته و این خودروساز حدود ۱۸۰ میلیون دستگاه خودرو را در کارخانه‌های داخلی و اصلی خود تولید کرده و ۱۲۰ میلیون دستگاه نیز خارج از ژاپن مونتاژ شده است.

عبور تویوتا از مرز تولید 300 میلیون خودرو

همان طور که انتظار می‌رود، کرولا محبوب‌ترین مدل تویوتاست که تاکنون ۵۳.۳۹ میلیون دستگاه از آن ساخته شده است. این محصول از سال ۱۹۶۶ معرفی و تولید شده و انواع مختلفی از آن، مانند سدان، هاچ‌بک، کوپه و استیشن عرضه شده است. حتی مینی‌ون کرولا نیز وجود دارد.

در سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰.۵ میلیون دستگاه کرولا فروخته و تویوتا برای سه سال متوالی به پرفروش‌ترین خودروساز تبدیل شد. همچنین طبق JATO Dynamics، مدل راو۴ محبوب‌ترین خودرو انتخاب شد.

اکنون سبد محصولات تویوتا گسترده‌تر شده و این خودروساز مدل کراون و شاسی‌بلند سنچوری را اضافه کرده است. مدل‌های بیش‌تری نیز در آینده عرضه خواهد شد؛ زیرا محصولاتی مانند پیکاپ برقی، شاسی بلند و خودروهای اسپرت ماه گذشته در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن معرفی شدند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران