ورود پیکاپ محافظه‌کار به دنیای تنومندها

بازگشت نیسان فرانتیر پس از 17 سال

17 بهمن 1399 18:22

نسخه فعلی نیسان فرانتیر - Frontier - پیکاپ دوست‌داشتنی ژاپنی‌ها در بازار، یکی از قدیمی‌ترین محصولات شرکت به حساب می‌آید. شاید باور نکنید ولی این نسل در اواخر دوره اول جورج بوش به بازار معرفی شد.

نسل جدید این خودرو بعد از 17 سال راهی بازار خواهد شد. بهینه‌سازی عمیقی را می‌توان در طراحی بیرونی، داخلی و البته فناوری‌های آن مشاهده کرد. از آن تاریخ به امروز سگمنت پیکاپ‌های سایز متوسط تحت تاثیر سیاست‌گذاران آمریکایی دستخوش تغییراتی شده است و بار دیگر به محبوبیت آن‌ها افزوده شده است. چراکه حالا این پیکاپ‌های سایز متوسط به‌عنوان خودروهای مورداستفاده از سوی خانواده‌ها و البته محصولات کاربردی و حتی آفرود برای جوانان نیز معرفی می‌شوند. نکته اینجاست که نیسان فرانتیر در این بازار پررقابت فرصتی برای عرض اندام نداشت. هرچه بود گذشت. نگران نباشید. نسل جدید این پیکاپ با یک تحول انقلابی رسماً رونمایی شده است.

نسل جدید این خودرو بعد از 17 سال راهی بازار خواهد شد. بهینه‌سازی عمیقی را می‌توان در طراحی بیرونی، داخلی و البته فناوری‌های آن مشاهده کرد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد شرکت می‌خواهد این خودرو را از تابستان سال آینده به دست مشتریان خود برساند.

طراحی نیسان فرانتیر مدل 2022

نیسان در طراحی مدل جدید تلاش داشته تا جایی که امکان دارد خشن‌تر و آفرودتر به چشم بیاید. به همین دلیل در طراحی پیکاپ جدید از نیسان Hardboy دهه 80 و 90 الهام گرفته شده است. چراکه خودروی فوق در آن دوره تبدیل به یکی از بهترین آفرودهای بازار شده بود.

نمای عقب نیسان فرانتیر مدل 2022

شرکت در طراحی بخشی جلویی فرانتیر مدل 2022 سراغ جلوپنجره و چراغ‌های منحصربه‌فردی رفته است ولی با این حال DNA آن مشهود است که با یک نیسان مواجه شده‌ایم.

با این‌که طول فرانتیر جدید حدود 130 سانتی‌متر نسبت به مدلی قبلی بیشتر  شده ولی مهندسان شرکت عمیقاً تمایل نداشتند تا نسل جدید را بی‌جهت بزرگ طراحی کنند. درست به همین دلیل بوده که علیرغم این افزایش طول فاصله دو محور تغییری نکرده است.

کابین و امکانات نیسان فرانتیر مدل 2022

نیسان می‌گوید در این خودرو به لطف استفاده از میله‌های تثبیت‌کننده عریض‌تر در محور جلو و عقب از میزان انحراف جانبی Body roll کاسته شده است. در نسخه جدید حتی به افزایش راه در رانندگی نیز توجه شده است. چراکه صندلی‌های مدرن آن موسوم به Zero Gravity به‌ویژه در رانندگی‌های طولانی راحتی بیشتری را برای راننده به همراه می‌آورند. خبر خوب این است که فرانتیر 2022 به صورت استاندارد از این صندلی‌ها بهره می‌گیرد.

کابین نیسان فرانتیر مدل 2022

نمایشگر 9 اینچی جدید آن قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد. از سوی دیگر یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی به جای ادوات پشت فرمان نیز دیده می‌شود. نیسان مدعی است زیرآرنجی مرکزی جلو فضایی 3.8 لیتری را فراهم آورده که حدود 2 برابر رقبا است.

در این محصول بالاترین فناوری‌های ایمنی نیسان نیز دیده می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سیستم دوربین دید 360 درجه و بسته ایمنی موسوم به Safety Shield 360 که شامل ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده و هشدار نقاط کور است، اشاره کرد.

پیشرانه و مشخصات فنی نیسان فرانتیر مدل 2022

شاید انتظار داشتیم نیسان برای فرانتیر جدید پیشرانه مدرن‌تری در نظ بگیرد. ولی نکته اینجاست که درون سینه مدل 2022 همان پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر Vشکلی را می‌بینیم که سال گذشته نیز دیده بودیم. البته باید اعتراف کرد که این قوای محرکه 310 اسب‌بخاری با 380 نیوتن‌متر گشتاور که به جعبه‌دنده 9 سرعته متصل است، برای چنین محصولی کافی به نظر می‌رسد.

تا این لحظه اطلاعات دقیقی درباره مصرف سوخت این خودرو منتشر نشده ولی طبیعتاً نیسان میزان 8.5 لیتری قبلی را بهینه‌سازی کرده است. حداقل امیدواریم که مصرف مدل فوق در همین سطح باقی مانده باشد.

توانایی آفرود نیسان فرانتیر مدل 2022

نیسان محصول فوق را در دو تیپ RWD و 4WD راهی بازار می‌کند. هر دو تیپ مجهز به سیستم لانچ کنترل، کنترل حرکت در سرپایینی و سربالایی آن هم به صورت استاندارد هستند. البته تنها در ویرایش حرفه‌ای Pro-4X می‌توان قفل دیفرانسیل برقی، کمک فنرهای آفرود Bilstein و سینی محافظ زیر را مشاهده کرد.

برای نیسان فرانتیر مدل 2022 از سیستم تعلیق دو جناقی در محور جلو و در محور عقب ساختار پیچیده فنرهای شمش استفاده شده است. به لطف این تغییرات پیکاپ جدید نیسان می‌تواند تا حداکثر 635 کیلوگرم بار را حمل و حدود 3000 کیلوگرم را به دنبال خود بکشد. مدل 2022 در دو ساختار یک‌و‌نیم کابین و دو کابین راهی بازار خواهد شد. این یعنی طول قسمت بار 1.5 یا 1.8 متری قابل انتخاب است.

دیدگاه کاربران