شرکت نیسان به ساخت خودروهای تک-ساخت جالب، عادت دارد. این شرکت برای دوره جدید نمایشگاه SEMA که در لاس وگاس برگزار میشود، نسخه ویژهای از فرانتیر با قابلیت دریفت را معرفی کرده است. از مهمترین ویژگیهای این خودرو میتوان به سیستم تعلیق سفارشی، پیشرانه سوپرشارژر و صندلیهای ریکارو اشاره کرد.
نیسان فرانتیر Tarmac در همکاری بین خودروساز ژاپنی و شرکت Forsberg Racing شکل گرفته است. این کارگاه که در آمادهسازی خودروهای مسابقهای و دریفت تخصص دارد، توسط راننده مشهور دریفت یعنی کریس فورسبرگ (Chris Forsberg) تاسیس شده است.
نیسان فرانتیر Tarmac را میتوان نسخه تغییریافته از فرانتیر PRO-X دانست که در سال 2021 و توسط تیم نیسان معرفی شد. پس از اعمال برخی تغییرات در طول شش ماه، آن خودرو به فرانتیر Tarmac تبدیل شده است.
نیسان فرانتیر Tarmac پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر خود را حفظ کرده است، اما با اضافه شدن سوپرشارژر آب-خنک، ورودی هوای فیبرکربنی Nismo و اگزوز اسپرت، 130 اسببخار و 160 نیوتنمتر گشتاور به خروجی پیشرانه این خودرو اضافه شده است، تا مجموع خروجی به 440 اسببخار قدرت و 542 نیوتنمتر گشتاور برسد.
نیسان از گیربکس فرانتیر Tarmac حرفی به میان نیاورده است، اما با توجه به فرم اهرم دنده در تصاویر، به نظر میرسد که جعبهدنده 9 سرعته اتوماتیک بر جای خود باقی مانده باشد. با توجه به هویت فرانتیر Tarmac، خروجی پیشرانه به محور عقب منتقل میشود.
سیستم تعلیق این خودرو با کمکفنرهای قابل تنظیم در جلو و عقب هم از برند Nismo تامین شده است.
نیروی توقف نیسان فرانتیر Tarmac از کالیپرهای Nismo تامین میشود. البته دو مجموعه کالیپر در محور عقب این خودرو نصب شده است، که یکی از آنها برای توقف عادی و دیگری به ترمز دستی هیدرولیکی غولپیکر متصل شده است و در هنگام دریفت به کار میآید.
به گفته آقای فورسبرگ، وی پس از 20 سال به ساخت پیکاپ پرفورمنس با تعلیق اقدام کرده است، خودرویی که در آن دوران بسیار بیشتر از حالا در خیابانها قابل مشاهده بود.
در فضای کابین نیسان فرانتیر Tarmac با صندلیهای ریکارو با طرح خاطرهانگیز روکشها و تریم فیبرکربن فرمان مواجه هستیم.
با شروع به کار نمایشگاه SEMA 2024 از دوم نوامبر، نیسان فرانتیر Tarmac هم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میگیرد. البته نیسان قصد دارد محصولات دیگری را نیز در این رویداد به نمایش درآورد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com