ایمن و پیشرفته برای پیروزی در مسابقات

آئودی RS3 LMS مدل 2021 رونمایی شد

18 بهمن 1399 16:57

بعد از تولید 180 دستگاه نسل اول آئودی RS3 ویرایش LMS (خودروی مسابقه‌ای لمان) این یاغی تمام‌عیار به بازنشستگی خود نزدیک شده است. محصول جانشین به مراتب پیشرفته‌تر و البته تهاجمی‌تر است.

آئودی می‌گوید هیچ خودروی دیگری در این کلاس به اندازه RS3 LMS جزئیات ایمنی را رعایت نکرده است.مدل 2021 این خودرو با به‌روزرسنی‌های گسترده مکانیکی و فناوری معرفی شده است. البته هنوز تست‌های نهایی تا پیش از آغاز پروسه فروش باقی مانده است.

مدل جدید RS3 LMS تفاوت فاحشی با نسخه قبلی خود دارد. از نظر طراحی این مدل برگرفته از نسل آخر آئودی A3 است. همان‌طور که شاهد هستیم در نسخه فعلی توری بزرگ جلوپنجره، بال عقب عریض و لوله‌های حجیم اگزوز پیش از هر چیز خودنمایی می‌کند. علیرغم طراحی فوق‌العاده حالا رنگ‌بندی هماهنگ‌تر از قبل به چشم می‌آیند.

پیشرانه آئودی RS3 LMS مدل 2021

درست مانند نسخه قبلی در این ویرایش نیز آئودی سراغ پکیج قوای محرکه 2 لیتری چهار سیلندر رفته است. با این تفاوت که پیشرانه جدید عضوی از خانواده EA888 است که می‌تواند به راحتی 340 اسب‌بخار قدرت را در 6250 دور در دقیقه و 420 نیوتن‌متر گشتاور را در 2500 دور در دقیقه تولید کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده اتوماتیک کاملاً مسابقه‌ای به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دیفرانسیل جلو از نوع چند صفحه‌ای با قابلیت کنترل لغزش است.

نکته‌ای که نباید درباره این خودرو فراموش کرد، تغییرات چشم‌گیر در سیستم تعلیق است. طراحی جدید مک‌فرسون در اکسل جلو تغییر جهت سریع و پرفشار را سریع‌تر از هر زمان دیگری میسر کرده است. در محور عقب نیز ساختار چهار پیونده به صورت استاندارد تعبیه شده است.

کابین آئودی RS3 LMS مدل 2021

آئودی در این مدل به آنچه در بخش ایمنی به دست آورده افتخار می‌کند. شرکت می‌گوید هیچ خودروی دیگری در این کلاس به اندازه RS3 LMS جزئیات ایمنی را رعایت نکرده است. این موارد شامل یک اتاق تمام رول‌کشی‌ شده از لوله‌های فولادی، کمربندی ایمنی شش نقطه‌ای، صندلی‌های مسابقه‌ای تقویت‌شده، سیستم اطفای حریق و سایر موارد الزامی است.

کریس رینکه رئیس بخش آئودی اسپرت می‌گوید تمرکز ما توسعه اهداف براساس آخرین مدل‌های درخواستی مشتریان بوده است. خواه این تغییرات مربوط به زمان حرکت سریع باشد و خواه در بحث فنی. آنچه برای ما مهم بوده این است که محصول جدید بتواند فارغ از یک خودروی مسابقه‌ای تمام‌عیار در حد و اندازه‌های یک محصول اقتصادی با قابلیت استفاده طولانی‌مدت نیز معرفی شود.

دیدگاه کاربران