معرفی محبوب‌ترین بازی‌ها

دنیای خودرو و بازی‌های کامپیوتری و آنلاین

21 بهمن 1399 14:48

با توجه به محدودیت‌هایی که در یک‌سال گذشته بر زندگی مردم سراسر جهان سایه انداخته، بسیاری افراد از تجربه رانندگی واقعی و سفرهای طولانی محروم مانده و از طرفی سعی دارند رانندگی را در خانه و به صورت مجازی تجربه کنند. البته سابقه بازی‌های کامپیوتری با موضوع خودرو به سال 1973 و بازی Astro Race بازمی­‌گردد اما به نظر می­‌رسد استقبال از این بازی‌ها در دوران اخیر بیشتر از قبل شده است.

اکنون این پرسش برای برخی مطرح شده که مردم کدام یک از کشورهای جهان در انجام این‌گونه بازی‌ها مهارت بیشتری دارند؟

پس از تجزیه و تحلیل بیش از 800 بازی خودرویی و بیش از 10 هزار شرکت‌کننده، مردم فنلاند به عنوان فعال‌ترین ملت در حوزه بازی‌های کامپیوتری و آنلاین شناخته شدند.محققان برای یافتن پاسخ به سراغ وب سایت speedrun.com رفته‌اند که به عنوان پایگاهی بسیار مهم برای بازی‌های آنلاین شناخته می­‌شود و پس از تجزیه و تحلیل بیش از 800 بازی خودرویی و بیش از 10 هزار شرکت‌کننده، به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند. بد نیست بدانید که تمام بازی‌های خودرویی از Mario Kart گرفته تاGran Turismo در این پژوهش آماری به حساب آورده شده‌اند.

براساس نتایج این پژوهش، مردم فنلاند به عنوان فعال‌ترین ملت در حوزه بازی‌های کامپیوتری و آنلاین شناخته شدند. این کشور بازی‌های موفقی هم تولید کرده که یکی از مشهورترین آن‌ها بازی Angry Birds یا پرندگان خشمگین است.

علاقه مردم اروپا به مسابقات اتومبیلرانی شاید بی‌ارتباط به پرورش قهرمانانی همچون سباستین لوب و مایکل شوماخر نباشد. درهرحال در فهرست 15 کشور برتر در بازی‌های خودرویی، نام 10 کشور اروپایی به چشم می­‌خورد.

  1. فنلاند
  2. استونی
  3. نیوزیلند
  4. استرالیا
  5. سوئیس
  6. سوئد
  7. لیتوانی
  8. ایالات متحده آمریکا
  9. دانمارک
  10. کانادا
  11. اروروگوئه
  12. هلند
  13. بلغارستان
  14. مجارستان
  15. بریتانیا
بازی ماریو کارت

بد نیست بدانید بازی ماریو کارت - Mario Kart - همچنان طرفداران خود را در میان کاربران سراسر جهان با رده‌های سنی مختلف حفظ کرده هرچند که در میان کاربران هلندی، هواخواهان بیشتری دارد.

  1. هلند
  2. دانمارک
  3. آلمان
  4. سوئد
  5. فنلاند
بازی گرن توریسمو

اما بازی گرن‌توریسمو - Gran Turismo - که حال و هوای بسیار مدرن‌تری دارد، بیشتر مورد توجه مردم ایالات متحده و استرالیا قرار گرفته است.

  1. ایالات متحده آمریکا
  2. استرالیا
  3. نیوزیلند
  4. بریتانیا
  5. روسیه
بازی فرمول یک f1

بازی F1 که مسابقات فرمول یک را شبیه‌سازی می‌­کند هم بیشتر در میان کاربران ژاپنی محبوب است و کاربران بریتانیا نیز همچنان در میان 5 رتبه برتر قرار دارند.

  1. ژاپن
  2. نیوزیلند
  3. آلمان
  4. بریتانیا
  5. هلند
بازی رانندگی سیمپسون ها

گذشته از بازی‌های مدرن، نمی‌توان The Simpsons: Hit and Run که نخستین بار در سال 2003 معرفی شد را فراموش کرد که همچون ماریو، در میان کاربران فنلاندی بسیار محبوب است.

  1. فنلاند
  2. استرالیا
  3. بریتانیا
  4. کانادا
  5. ایالات متحده آمریکا
بازی gta

در این پژوهش به سری بازی Grand Theft Auto هم توجه شده، بازی که نگاه کاربران را برای همیشه تغییر داد. این بازی در ابتدا با گرافیک دو بعدی معرفی شد ولی در مرور زمان تغییر کرده و امروزه به صورت آنلاین و با تصاویر چشمگیر و هیجان‌انگیز مورد استفاده کاربران قرار می‌­گیرد. کاربران اهل استونی به این بازی علاقه زیادی دارند.

  1. استونی
  2. بلغارستان
  3. دانمارک
  4. مجارستان
  5. نروژ

به طور حتم بازی‌های خودرویی در میان گیمرهای ایرانی نیز محبوبیت بالایی دارد. از میان اسامی بالا شما کدام طرفدار کدام بازی هستید؟

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : pentagon-group.co.uk

دیدگاه کاربران
Ali.nsd 1399/11/22
gta v قطعا، اصلا بازى هاى جهان باز يه طرف بقيه يه طرف البته به جز fifa&pes
پاسخ
0
0
0