پس از معرفی نسخه برقی از جنسیس G80 در نمایشگاه شانگهای 2021، اکنون GV70 برقی در نمایشگاه گوانگژو 2021 رونمایی شده است.
”شعاع حرکتی جنسیس GV70 برقی نیز برابر با 500 کیلومتر (براساس استاندارد CLTC چین) اعلام شده است.“تفاوت ظاهر این مدل با نسخه بنزینسوز نیز تنها به جلوپنجره با منافذ بسته و پورت شارژ در آن، حذف خروجی اگزوز و تغییرات جزئی در سپر جلو محدود شده است.
جنسیس GV70 نیز همچون G80 روی پلتفرم نسخه بنزینسوز شکل گرفته و پیشرانه درونسوز جای خود را به موتورهای برقی و مجموعه باتری داده است. البته در کنار شباهتهای این دو مدل، تفاوتهایی نیز میان آنها وجود دارد. مثلاً با انتخاب حالت رانندگی Boost Mode در GV70، حداکثر خروجی به 483 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور افزایش خواهد یافت، درحالیکه سدان G80 از این قابلیت محروم مانده و قدرت آن در حد 365 اسببخار محدود شده است.
با فعال نمودن حالت رانندگی اسپرت یا Boost، شتاب صفر تا صد به 4.5 ثانیه خواهد رسید، درحالیکه حالت رانندگی e-Terrain نیز برای عبور از مسیرهای آفرود پیشبینی شده است. این خودرو به صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده است، اما در صورت عدم نیاز به قدرت بیشتر، نیروی موتور به طور خودکار به یک محور منتقل خواهد شد.
از رقم ظرفیت باتری خبری در دست نیست، اما در عین حال اعلام شده که این مجموعه 800 ولتی از شارژ سریع 350 کیلووات پشتیبانی میکند، که ظرفیت باتری را ظرف کمتر از 20 دقیقه از 10 به 80 درصد خواهد رساند. شعاع حرکتی جنسیس GV70 برقی نیز برابر با 500 کیلومتر (براساس استاندارد CLTC چین) اعلام شده است.
همچون سایر محصولات ساخته شده براساس پلتفرم E-GMP هیوندای-کیا، جنسیس GV70 هم از شارژ غیر مستقیم پشتیبانی کرده که به معنای امکان انتقال نیروی باتری آن به سایر وسایل برقی خارج از خودرو است.
جنسیس تائید نموده که GV70 را در ایالات متحده عرضه خواهد کرد اما براساس برخی شایعات، احتمال دارد این خودرو به عنوان نخستین محصول از گروه هیوندایی، در تاسیسات این شرکت در ایالت آلاباما در ایالات متحده تولید شود. البته خودروساز کرهای فعلا این خبر را تائید نکرده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com