شرکت هیوندای با معرفی نسخه کراس از اینستر، قصد دارد نظر افراد علاقمند به ماجراجویی در طبیعت را به این کراساور کوچک جلب کند.
البته با وجود نصب مواردی شامل ریل سقفی، رینگهای جدید و کیت قطعات بدنه، هیوندای اینستر کراس همچنان یک خودروی محرک-جلو باقیمانده است.
طراحی هیوندای اینستر کراس
هیوندای اینستر در ژوئن گذشته و به عنوان همتای برقی از مدل کسپر معرفی شد. هرچند بدنه اینستر کمی کشیدهتر است ولی از پلتفرم مشترک با هیوندای کسپر بهره میگیرد.
هیوندای اینستر کراس به سپرهای آفرود، صفحات محافظ و قطعات الحاقی بدنه مجهز شده است، تا در برابر ناهمواریهای مسیر آماده باشد.
علاوه بر رکابهای جانبی و رینگهای 17 اینچ، باید به باربند سقفی هم اشاره کنیم. علاوه بر رنگهای قابل سفارش برای هیوندای اینستر، رنگ سبز Amazonas مات را میتوان برای نسخه کراس انتخاب کرد.
کابین و امکانات هیوندای اینستر کراس
در فضای کابین هیوندای اینستر کراس نیز با روکش پارچهای خاکستری با جزئیات سبز لیمویی مواجه هستیم. این رنگ روشن در جزئیات داشبورد هم دیده میشود. صندلی نیمکتی جلو، قابلیت خم شدن و جلو رفتن صندلیهای عقب و محفظه بار با ظرفیت 280 تا 351 لیتر (بسته به موقعیت صندلیها)، هیوندای اینستر کراس با طول 3.825 متر را به خودرویی کاربردی تبدیل میکند.
مشخصات فنی هیوندای اینستر کراس
همچون نسخه عادی، هیوندای اینستر کراس در دو نسخه استاندارد و لانگ رنج (برد بلند) قابل خریداری است. موتور برقی این خودرو در دو نسخه مذکور به ترتیب 95 یا 113 اسببخار قدرت تولید میکند. دو مجموعه باتری 42 یا 49 کیلووات ساعت نیز قابل سفارش است که دومی، برد حرکتی 359 کیلومتر (برمبنای WLTP) را ارائه میکند. باتری های این خودرو از جریان سریع 120 کیلووات نیز پشتیبانی میکند.
برنامه عرضه هیوندای اینستر کراس
هیوندای اینستر کراس از اواخر سال 2024 در کره جنوبی روی خط تولید میرود. از قیمت این خودرو و همچنین بازارهای هدف اطلاعی در دسترس نیست، ولی میتوان انتظار داشت که همچون نسخه عادی هیوندای اینستر، نسخه کراس هم در اروپا، خاورمیانه و آسیا-اقیانوسیه عرضه شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru