تجربه‌ای هیجان‌انگیز از لذت رانندگی

معرفی سیان ریسینگ P1800

30 بهمن 1399 19:55

چندی پیش شاهد معرفی مدل P1800 از سوی تیم Cyan Racing بودیم. این تیم که قبلاً به عنوان نماینده شرکت ولوو در مسابقات حاضر می­‌شد، اکنون به نمایندگی از جیلی در رقابت­‌ها حضور پیدا می­‌کند.

وزن سبک سیان P1800 و شاسی متعادل آن باعث افزایش لذت رانندگی خواهد شد. قبلاً شاهد نمایش قابلیت‌­های سیان P1800 بوده‌ایم اما به نظر می­‌رسد نمایش همچنان ادامه دارد چراکه متخصصان تیم، این کوپه­ آبی رنگ را به روی دریاچه یخ‌زده و مسیرهای پوشیده از برف منطقه Are در سوئد اعزام کرده تا قابلیت‌­های شاسی سبک وزن این خودرو را به چالش بکشند.

مدیر پروژه P1800 یعنی آقای Mattias Evensson هم انجام این آزمایش را برای تیم Cyan Racing بسیار مهم توصیف کرده است. وی هدف از ساخت سیان P1800 را تولید خودرویی دانسته که همچون سایر خودروهای اسپرت مدرن، آزادی عمل راننده را به سامانه­‌های الکترونیکی محدود نکرده و کاملاً پاسخگوی فرامین راننده باشد.

سیان ریسینگ P1800

آقای Evensson در ادامه به وزن سبک سیان P1800 و شاسی متعادل آن اشاره کرده که به نظر وی باعث افزایش لذت رانندگی خواهد شد. در پایان هم از احساس اعتماد و کنترل بر روی سیان P1800 در مسیرهای خشک، خیس و یخ‌زده تمجید کرده است.

حرف­‌های مدیر پروژه طراحی این کوپه هیجان‌انگیز را می‌­توان تاحد زیادی باور کرد چراکه تیم Cyan Racing که قبلاً با نام Polestar Racing شناخته می‌­شد، سابقه­‌ای طولانی و البته موفق در مسابقات اتومبیلرانی دارد.

پیشرانه سیان ریسینگ P1800

بخش اعظم بدنه سیان P1800 از فیبرکربن ساخته شده و به همین دلیل وزن کلی آن تنها برابر با 990 کیلوگرم است. نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر تامین شده که 420 اسب‌بخار قدرت در 7 هزار دور در دقیقه تولید می‌­کند. حداکثر گشتاور هم برابر با 454 نیوتن‌متر است که در 6 هزار دور در دقیقه حاصل می­‌شود. نیروی خروجی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌ها انتقال می­‌یابد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران