تبدیل 993 به یک اسپیدستر واقعی

تغییر عمیق گونتر در پورشه 911

7 اسفند 1399 19:31

برای دوست‌داران پورشه 911 نسخه 993 که بین سال‌های 1994 تا 1998 تولید شد، حکایت دیگری دارد. این آخرین اسپرت از خانواده 911 بود که از پیشرانه هواخنک استفاده می‌کرد. بهترین بهانه برای پروژه Speedster جدید شرکت گونتر (Gunther).

گونتر برای ساخت یک اسپیدستر واقعی مجبور به حذف سقف پورشه 911 نسخه 993 شده است.جای تعجبی نیست که این تیونر آلمانی با حفظ اصالت ویرایش استاندارد، تغییرات سنگینی را روی این مدل اعمال کرده است. بدیهی است که در نگاه اول متوجه حذف سقف نشده باشید. درواقع گونتر برای ساخت یک اسپیدستر واقعی مجبور به انجام چنین کاری بوده است.

با این حال شاید این خودرو از نظر ظاهری، پدیده‌ای چشم‌نواز باشد ولی از نظر مهندسی چالش‌های فراوانی را به همراه داشته است. مهم‌ترین چالش مربوط به حذف سقف و بر هم خوردن تعادل و پایداری خودرو بوده است. گونتر مجبور بوده محفظه‌ای را به‌عنوان تقویت‌کننده بدنه در جایی که قبلاً صندلی‌های عقب واقع شده بود، تعبیه کند. البته قرار دادن مجموعه کاملی از رول‌کشی‌ها برای محافظت‌ از سرنشینان و شاسی نیز بی‌تاثیر نبوده است.

پورشه 911 گونتر اسپیدستر

در قسمت قوای محرکه به پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت برمی‌خوریم که توسط Rothsport Racing به‌روزرسانی شده است. حالا خروجی آن 435 اسب‌بخار ثبت می‌شود.

خبر خوب دیگر این است که اسپیدستر 993 دارای اجزای کاملاً جدیدی برای سیستم تعلیق داینامیک خود است. این تجهیزات از سوی برندهای معتبری مانند JRZ و Eisenlohr Racing تامین شده‌اند.

پکیج جدید به قدری تکمیل بود که تیم گونتر آن را برای تست به پیست حرفه‌ای لاگونا ساکا نیز کشاند. پورشه فوق توانست مسیر 3.6 کیلومتری این پیست را در یک دقیقه و 30.9 ثانیه بپیماید.

دیدگاه کاربران