شاهکار پدیده‌های نجومی روی خودروی فوق لوکس

معرفی رولزرویس فانتوم تمپوس کالکشن

7 اسفند 1399 20:13

رولزرویس نیز مانند ناسا در حال کشف ناشناخته‌ها فراتر از جو استراتوسفر است. داریم درباره یکی از خاص‌ترین ویرایش‌های فانتوم صحبت می‌کنیم. مدلی که شرکت اسمش را Tempus Collection انتخاب کرده است. یک پدیده نجومی که با الهام از زمان، قصد رسیدن به جهان بی‌نهایت را دارد.

مدیرعامل رولزرویس می‌گوید فانتوم تمپوس یک خودروی ویژه برای کسانی است که به دنبال جایگاه خود در جهان هستی می‌گردند.بخش سفارشی‌سازی این خودروساز انگلیسی تخصص ویژه‌ای در نمایش پدیده‌های نجومی روی خودروهای فوق لوکس خود دارد البته اگر کیف پول شما این اجازه را بدهد.

در رولزرویس فانتوم تمپوس کالکشن، بیشترین تغییرات درون کابین دیده می‌شود. جایی که طراحان با اضافه کردن نمایشگرهای مسحورکننده روی پشت‌سری‌ها، ترسیمی از پدیده کهکشانی Pulsar را ایجاد کرده‌اند.

در علم اخترشناسی پولسار یا همان ستارگان تپنده که به تپ اختر نیز معروف هستند، اشاره به درخشش ستارگانی دارد که در حدود 280 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارند. در حالی که تابش‌های الکترومغناطیسی آن در پالس‌های منظم منتشر می‌شود.

رولزرویس فانتوم تمپوس کالکشن

طراحان، داشبورد رولزرویس فانتوم جدید را عملاً به یک اثر هنری تبدیل کرده‌اند. چیزی که خود به آن جریان منجمد زمان می‌گویند. این داشبورد شامل یک بیلت (نوعی شمش خاص آلومینیوم) می‌شود که به 100 ستون مجزا جدا شده است. هدف از طراحی آن اشاره به دوره 100 میلیون ساله چرخش یک تپ اختر بوده است.

پس از سال‌ها، رولزرویس ساعت را از مرکز داشبورد خارج کرد تا نشان دهد مشتریانش از زمان و محدودیت‌های مزاحم آن آزاد هستند. اگر چند ثانیه فرصت دارید، داشبورد را باز کنید تا جمله معروف انیشتین را بخوانید که می‌گوید تمایز بین گذشته، حال و آینده فقط یک توهم سرسختانه است.

رولزرویس فانتوم تمپوس کالکشن

از نظر ظاهری، رولزرویس تمپوس پوششی ظریف را تجربه کرده است. رنگ منحصربه‌فردی که شرکت اسم آن را آبی Kairos انتخاب کرده است. در توضیح آن آمده، این رنگ فقط برای مدل نسخه محدود ساخته شده تا تاریکی و رمز و راز فضا را درون خود جای دهند. در سرتاسر بدنه و سقف می‌تواند نقاط نورانی از جنس میکای آبی رنگ را مشاهده کرد که مانند ستاره‌های آسمان می‌درخشند.

خریداران می‌توانند تاریخ دلخواه خود مانند سالگرد ازدواج را روی پایه نماد معروف رولزرویس یعنی روح خلسه حکاکی کنند. مانند همیشه محفظه نوشیدنی با ست کاملی از وسایل لازم در این مدل نیز دیده می‌شود.

رولزرویس فانتوم تمپوس کالکشن

ماجرای شگفت‌انگیز طراحی در قسمت پیشرانه تکرار نمی‌شود. یعنی انتظار نداشته باشید زیر کاپوت موتور رولزرویس توربوفن Trent (موتور هواپیمای ایرباس A380) تعبیه شده باشد. تمپوس مانند فانتوم‌های استاندارد مجهز به یک پیشرانه 6.8 لیتری 12 سیلندر توربوشارژ است که بدون زحمت 563 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 8 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مدیرعامل رولزرویس می‌گوید فانتوم تمپوس یک خودروی ویژه برای کسانی است که به دنبال جایگاه خود در جهان هستی می‌گردند. در حالی که جهان نامحدود است ولی شرکت قصد دارد تنها 20 دستگاه تمپوس را تولید کند. طبیعی است که شرکت برای حفظ اعتبار خود از قیمت این خودرو حرفی به میان نیاورده است.

دیدگاه کاربران