ملکه شب روی بوم پورشه

تبدیل تایکان به یک اثر هنری

12 اسفند 1399 13:50

آرت‌کارها یا همان خودروهای هنری می‌توانند به اندازه طراحی یک خودرو هیجان‌انگیز و بحث‌برانگیز باشند. در طول این سال‌ها ایده‌های هنری بسیاری روی خودروهای ویژه اجرا شده است؛ از خودروهای جاده‌ای تا محصولات مسابقه‌ای مانند قهرمانان رقابت لمان. در همین راستا پورشه اخیراً نسخه‌ای هنرمندانه از تایکان 4S را رونمایی کرده است.

فیلیپس برای آرت‌کار پورشه از نقاشی معروف ملکه شب ولی در مقیاس بزرگ الهام گرفته است. نقاشی که در سال 2010 تکمیل شد. این خودروساز آلمانی برای ایجاد یک اثر هنری روی این خودرو با هنرمند مشهور آمریکایی ریچارد فیلیپس وارد همکاری شده است. با تبدیل این خودروی اسپرت تمام برقی به بوم نقاشی حالا پروژه فوق به طور غیرمنتظره‌ای مضمونی طبیعی به خود گرفته است. فیلیپس برای آرت‌کار جدید از نقاشی معروف ملکه شب ولی در مقیاس بزرگ الهام گرفته است، نقاشی‌ای که در سال 2010 تکمیل شد.

مایکل گلینسکی مدیر پورشه سوئیس می‌گوید نتیجه این همکاری منعکس‌کننده اصول پایداری و حرکت پایداری خودروهای برقی است. این اقدام توجهات زیادی را به طبیعت سوئیس نیز جلب می‌کند.

تبدیل پورشه تایکان به یک اثر هنری

حتی روی ساختار غیر هم‌سطحی مانند تایکان نیز نقطه کانونی گل، به زیبایی روی کاپوت نقش بسته است. نقوش چشم‌گیر آن با ظرافت از بالای سقف به سمت عقب کشیده شده است. جالب آنکه در قسمت انتهایی خودرو گل‌ها باز می‌شوند تا آسمانی آبی همراه با مجموعه‌ای از پروانه‌ها را نشان دهند.

از نظر مفهومی فیلیپس می‌گوید این‌بار ملکه شب زنده‌داری را خلق کرده که یک خودروی برقی را تبدیل به نمادی از تحرک و سرعت کرده است. در همین راستا از عناصر برجسته تایکان مانند چراغ‌های عقب نیز نهایت استفاده شده است. به این صورت که شکوفه با پیچشی جالب دور چراغ‌ها حرکت می‌کنند و به سپر عقب می‌رسند. به گفته طراح هروقت به این خودرو نگاه کنید، چیز تازه‌ای در آن پیدا خواهید کرد.

تبدیل پورشه تایکان به یک اثر هنری

این خودرو به صورت زنده در رستوران Leuehod شهر زوریخ شکل گرفت. اکنون با حمایت حراجی RM Sotheby’s قرار است در ماه آینده فروخته شود. عواید حاصل از فروش آن به تیم‌های امدادی ویروس کرونا خواهد رسید.

دیدگاه کاربران