اثری هنری به ارزش 2 میلیون دلار

کامیون ولوو، بومی برای بنکسی

17 شهریور 1398 10:32

یک دستگاه کامیون ولوو FL6 مدل 1998 احتمالاً اواخر ماه جاری به قیمت 2 میلیون دلار فروخته خواهد شد زیرا این کامیون تقریباً قدیمی به نقاشی‌های هنرمند مشهور جهانی یعنی بنکسی مزین شده است.

بنکسی این بار کامیونی از ولوو را به چشم یک بوم خالی نقاشی دیده و از آن برای نمایش هنر نقاشی با اسپری استفاده کرده است.این کامیون که با استناد بر نوشته‌های روی بدنه‌اش Turbo Zone Truck نام گرفته، توسط موسسه حراجی بونهامز در تاریخ 14 سپتامبر به معرض فروش گذاشته خواهد شد. بنکسی بدنه این کامیون را مدت‌ها پیش و البته به سبک مخصوص خود نقاشی کرده است. گفته شده که این کامیون نقاشی شده، بزرگترین اثر یک تکه بنکسی بوده که تاکنون انجام شده است.

حراجی بونهامز در اظهارنظری رسمی، این کامیون را حاصل هنرنمایی صریح و بدون فیلتر بنکسی روی یک خودرو دانسته، به گونه‌ای که او از ابتدا این کامیون را به چشم یک بوم خالی نقاشی دیده و از آن برای نمایش هنر نقاشی با اسپری استفاده کرده است.

سه سال قبل بنکسی یک ون نامه‌رسانی که در سال 2006 توسط او نقاشی شده بود را در جریان یک حراجی به مبلغ 263,874 دلار به فروش رساند اما به جرات می‌توان گفت که اثر پیشین در مقابل این کامیون، چندان مهم جلوه نمی‌کند.

کامیون ولوو با هنرنمایی بنکسی

غیر از این باید توجه داشت که بنکسی تاکنون بسیاری از آثار خود را با قیمتی بالاتر از نیم میلیون دلار به فروش رسانده، از جمله اثری که در سال 2008 در حراجی به قیمت 1.7 میلیون دلار به فروش رسید.

بونهامز خاطرنشان ساخته که در طول چهار دهه گذشته، هنرمندان زیادی از خودرو به عنوان بوم نقاشی استفاده کرده و آثار شگفت‌انگیزی خلق کرده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران