• لامبورگيني اوروس SE

آخرین شانس برای خرید ابرشاسی‌بلند بنزینی

معرفی لامبورگینی اوروس SE

8 اردیبهشت 1403 13:54

تبدیل یک شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین به یک محصول هیجان‌انگیز را باید به لامبورگینی بسپارید. مدل Urus SE یک نسخه برقی از پرفروش‌ترین مدل این شرکت است، که حالا با قدرت و سرعت بیشتر روی کار آمده. اگرچه اغلب مدل‌های PHEV (خودروهای برقی پلاگین هیبریدی) به یک موتور برقی کوچک مجهز هستند، اما در اوروس جدید اینطور نیست.

در این خودرو ما شاهد همان قلب عجیب 8 سیلندر 4 لیتری دو توربو هستیم، که با یک موتور برقی نسبتاً بزرگ تکمیل می‌شود. شاید باورکردنی نباشد ولی این موتور برقی داخل جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک آن جا گرفته و به تنهایی می‌تواند 189 اسب‌بخار نیرو تولید کند. این در حالی است که پیشرانه بنزینی آن به تنهایی می‌تواند 612 اسب‌بخار قدرت تولید کند. به عبارت ساده‌تر قدرت ترکیبی برق و بنزین عدد فوق‌العاده 789 اسب‌بخار را در دور موتور 6000 دور در دقیقه نشان می‌دهد.

لامبورگینی اوروس SE

در مقایسه با لامبورگینی اوروس S، نسخه SE با ثبت رکورد 3.4 ثانیه‌ای معادل 0.1 ثانیه سریع‌تر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. البته نسخه پرفورمانته هنوز با عدد 3.3 ثانیه‌ای بی‌رقیب است.

این گاو خشمگین در 11.4 ثانیه می‌تواند به سرعت 200 کیلومتر برساعت برسد، که در قیاس با مدل قبلی 1.1 ثانیه سریع‌تر شده است. سرعت نهایی حیرت‌انگیز این خودرو 310 کیلومتر برساعت است، که باعث شده از هر دو مدل سریع‌تر باشد.

این خودروی دارای یک باتری لیتیوم یونی 25.7 کیلووات ساعتی است، که در زیر خودرو نصب شده و در حالت تمام برقی می‌تواند حدود 60 کیلومتر پیمایش داشته باشد. حتی در این حالت نیز سرعت نهایی آن حدود 130 کیلومتر برساعت است.

لامبورگینی اوروس SE

لامبورگینی می‌گوید در مقایسه با مدل تمام بنزینی، این خودرو 80 درصد آلایندگی کمتری دارد. پیش‌تر می‌دانستیم که لامبورگینی قصد دارد در سال 2029 نسل جدید اوروس را به‌صورت کاملاً برقی تولید کند. اگر یک شاسی‌بلند اسپرت بنزینی ایتالیایی می‌خواهید، همین الان سفارش بدهید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران