فقط در ژاپن و به تعدادی محدود

هوندا لجند با سیستم خودران سطح 3 می‌آید

17 اسفند 1399 14:07

اواخر آبان ماه گذشته بود که هوندا اعلام کرد پروژه عرضه خودروی خودران سطح 3 را برای بازار ژاپن در دست دارد. اکنون مشخص شده است که محصولات جدید این شرکت مجوز فروش خودران‌هایی در این سطح را نیز دریافت کرده‌اند. این یک اتفاق خارق‌العاده است. چراکه فقط 4 ماه طول کشید که هوندا بتواند با معرفی مدل لجند - Legend - فناوری خودران را برای فروش عمومی آغاز کند.

با عرضه این خودرو، هوندا تبدیل به اولین شرکتی در دنیا می‌شود که فناوری خودران سطح 3 را به صورت گسترده روی یک خودروی تولید انبوه ارائه می‌کند. از همین امروز هوندا لجند EX با آپشن Sensing Elite در نمایندگی‌های این شرکت در سرتاسر ژاپن قابل خریداری هستند. سیستم رانندگی نیمه مستقل جدید هوندا، یک پله پیشرفته‌تر از آنچه پیش‌تر در بازار اروپا و آمریکا است، خواهد بود.

ویژگی اصلی این سیستم قابلیتی موسوم به Traffic Jam Pilot است که در شرایط ترافیک سنگین، کاملاً مدیریت ناوبری خودرو را به عهده می‌گیرد. عملکرد مربوط به شتاب، ترمز و حتی فرمان‌پذیری در این شرایط، آنطور که شرکت می‌گوید بسیار باکیفیت و روان است.

این سیستم بر اساس نقشه‌های 3 بعدی با کیفیت بالا و همچنین چندین سنسور خارجی که همواره به صورت 360 درجه محیط پیرامون را رصد می‌کنند، کار می‌کند. حتی دوربینی در داخل کابین وجود دارد که شرایط راننده را نیز ارزیابی می‌کند.

هوندا لجند مدل 2021 مجهز به خودران سطح 3

برای توسعه این فناوری هوشمند از تقریباً 10 میلیون الگو و موقعیت‌های ممکن در فضای واقعی استفاده شده است. علاوه‌براین، خودروی فوق در مجموع بیش از 1.3 میلیون کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته است.

با عرضه هوندا لجند مدل 2021 مجهز به سیستم سنسینگ الیت، این خودروساز ژاپنی درواقع تبدیل به اولین شرکتی در دنیا می‌شود که فناوری خودران سطح 3 را به صورت گسترده روی یک خودروی تولید انبوه ارائه می‌کند. در حال حاضر این محصول تنها در ژاپن و به صورت فروش محدود عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران