محصولاتی از مرسدس‌بنز و استون‌مارتین

معرفی خودروهای ایمنی در مسابقات فرمول یک 2021

19 اسفند 1399 10:44

از سال 1996 تاکنون، خودروهای ایمنی مسابقات بین‌المللی فرمول یک از میان محصولات مرسدس‌بنز انتخاب شده‌­اند، اما برای سال 2021 سنت‌شکنی بزرگی رخ داده چراکه در کنار حضور مرسدس-آامگ به عنوان تامین‌کننده این خودروها، برای نخستین بار در تاریخ مسابقات فرمول یک شاهد حضور محصولات برند لوکس بریتانیایی یعنی استون‌مارتین هم در این رقابت‌ها خواهیم بود.

در کنار محصولات مرسدس‌بنز، برای نخستین بار در تاریخ مسابقات فرمول یک شاهد حضور محصولات استون‌مارتین به عنوان خودروی ایمنی خواهیم بود.استون‌مارتین ونتیج قرار است به عنوان خودروی ایمنی ایفای نقش کند درحالی‌که شاسی‌بلند DBX در مقام خودروی تجهیزات پزشکی حاضر خواهد شد.

هردوی این خودروها به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین‌توربو ساخت مرسدس-آام‌گ با کد M177 مجهز شده‌­اند که در سینه ونتیج 528 اسب‌بخار قدرت و 685 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی 542 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار DBX قرار می­‌دهد.

بدنه هردو خودروی ایمنی استون‌مارتین با رنگ سبز Racing Green و نوارهای سبز لیمویی در حاشیه برخی قطعات تزئین شده ضمن این‌که برخی قطعات لازم برای خودروهای ایمنی شامل چراغ‌های LED سقفی نیز روی بدنه نصب شده است. علاوه‌براین‌ها، شرکت سازنده به بهسازی شاسی و آیرودینامیک این خودروها نیز اشاره کرده است.

خودروی تجهیزات پزشکلی فرمول یک 2021 استون مارتین dbx

هدایت خودروی ایمنی استون‌مارتین برعهده Bernd Mayländer و Richard Darker قرار گرفته و مسئولیت راندن خودروی تجهیزات پزشکی نیز به Alan van der Merwe واگذار شده است.

این خودروها نخستین حضور خود را در مسابقات سه روزه پیش از شروع فصل جدید مسابقات فرمول یک به ثبت خواهند رساند، رویدادی که در فاصله 12 تا 14 مارس 2021 و در بحرین برگزار خواهد شد.

اما ورود خودروهای ایمنی ساخت استون‌مارتین به مسابقات فرمول یک 2021 به معنای عدم حضور مرسدس-آام‌گ نخواهد بود چراکه علاوه بر حضور مجدد AMG GT R که از سال 2018 به عنوان خودروی ایمنی رسمی مسابقات F1 شناخته می­‌شود، مدل AMG C 63 S استیشن‌واگن را نیز به عنوان خودروی حمل تجهیزات پزشکی مشاهده خواهیم کرد.

خودروی ایمنی و تجهیزات پزشکی فرمول یک 2021 مرسدس-آام‌گ

AMG GT R امسال با 585 اسب‌بخار قدرت در میدان حاضر شده ضمن این‌که هردو محصول مرسدس‌بنز با پوشش جدید قرمز درخشان به مسابقات خواهند آمد که نه تنها به عنوان رنگ سنتی مورد استفاده در محصولات مرسدس-آام‌گ شناخته می­‌شود، بلکه یادآور خودروهای تیم مرسدس-آام‌گ پتروناس نیز خواهد بود.

خودروی ایمنی و تجهیزات پزشکی فرمول یک 2021 مرسدس-آام‌گ

آقای Christoph Sagemüller سرپرست تیم مرسدس-آام‌گ، ضمن یادآوری سابقه حضور خودروهای این برند از سال 1996 تاکنون به عنوان خودروی ایمنی مسابقات، به تمدید قرارداد با فدراسیون جهانی به علت رضایت از عملکرد محصولات این شرکت اشاره کرده است. وی با تاکید بر توجه مرسدس-آام‌گ به سطح بالای ایمنی خودروهای مسابقه‌­ای و جاده‌­ای، اظهار امیدواری نموده که در این فصل از مسابقات هیچگونه حادثه‌­ای رخ ندهد.

آقای Bernd Mayländer که به عنوان سفیر برند AMG و مربی آکادمی رانندگی AMG شناخته می‌­شود، هدایت خودروی ایمنی ساخت این برند در مسابقات فرمول یک را نیز برعهده خواهد داشت.

دیدگاه کاربران