• استون مارتين ونتيج safety car
  • استون مارتين ونتيج safety car
  • استون مارتين ونتيج safety car
  • استون مارتين ونتيج safety car
  • استون مارتين ونتيج safety car
  • استون مارتين ونتيج safety car
  • استون مارتين ونتيج safety car

در رقابت با مرسدس

معرفی استون مارتین ونتیج Safety Car

19 اسفند 1402 17:31

مکس ورستپن، راننده تیم ردبول و قهرمان فصل ۲۰۲۳ فرمول یک، آخرین نسخه استون‌ مارتین ونتیج را با لاک‌پشت مقایسه کرد. بنابراین مهندسان استون مارتین تمام تلاش خود را برای ارتقای مدل جدید انجام دادند.

شرکت استون‌ مارتین، ماه گذشته ونتیج مدل ۲۰۲۵ را معرفی کرد. بنابراین مدل جدید به مسابقات فرمول یک می‌رود و در فورمیشن لپ (دور آزمایشی) گرندپری عربستان حضور خواهد داشت. استون مارتین ونتیج اولین بار در سال ۲۰۲۱ به عنوان سیفتی‌کار معرفی شد و جای مرسدس AMG GT را گرفت.

ونتیج جدید عملکرد بهتری را نسبت به قبل ارائه می‌دهد. این قطعا خبر خوبی برای Bernd Maylander راننده مسابقه است؛ زیرا او بیش از ۱۳۰۰ دور در مسابقه فرمول یک طی کرده و خودروهای ایمنی را هدایت کرده است.

امیدواریم این تغییرات برای رانندگان فرمول‌ یک نیز خوشایند باشد. البته سیفتی‌کار یک خودرو جاده‌ای است، که رانندگان آن بسیار حساس و دقیق بوده و باید به دمای تایر و ترمز توجه داشته باشند.

استون مارتین ونتیج safety car

استون مارتین در ابتدا به دلیل کند بودن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. مکس ورستپن، قهرمان ۲۰۲۳ فرمول وان، پس از مقایسه آن با یک لاکپشت، اشاره کرد که سیفتی کار مرسدس‌بنز سریع‌تر بوده و آیرودینامیک بهتری داشته است. چارلز لکلرک، راننده تیم فراری، نیز با مکس ورستپن هم‌نظر است و می‌گوید که استون مارتین در پیچ‌ها لغزش دارد. انتقادها از استون مارتین رو به افزایش بود و سپس FIA، مجبور شد تا از ونتیج قدیمی دفاع کند. بنابراین امید است تا خودرو جدید تاحدودی اصلاح شود.

اکنون شرکت در مسیر بهبود قرار گرفته است. ونتیج جدید، ۱۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیش‌تر از مدل قبلی ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا صد آن نیز به ۳.۴ ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. البته خروجی آن همچنان نسبت به سیفتی‌کار مرسدس AMG GT بلک سریز کم‌تر است. این خودرو ۷۳۰  اسب‌بخار قدرت داشت و ونتیج جدید ۶۵۶ اسب‌بخار تولید می‌کند.

مشاهدات رانندگان از سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که قدرت مستقیم به اندازه میزان توانایی خودرو در حفظ سرعت در پیچ‌ها نگران‌کننده نیست. در این مورد، استون مارتین توجه ویژه‌ای به آیرودینامیک کرده است. سیفتی کار مدل ۲۰۲۴ استون مارتین، کفی اصلاح شده، اسپیلتر و بال عقب جدید دارد. این بال با موقعیت سفارشی و تنظیم Gurney flap همراه است.

حتی نوار نورانی بالای خودرو تغییر شکل داده است، تا ایرودینامیک بهبود یابد. لازم به ذکر است که این ویژگی‌ها در نسخه جاده‌ای و معمولی ونتیج دیده نمی‌شوند.

استون مارتین ونتیج safety car

همانند سایر سیفتی‌کارهای مدرن، فضای داخلی این خودرو نیز برای کنترل وضعیت پیست آماده و اصلاح شده است. یک کنسول مرکزی ویژه اضافه شده است، که با تجهیزات FIA کار می‌کند. نمایشگرهای متعددی تعبیه شده که زمان دور زدن، موقعیت واقعی خودروها در پیست و ‌... را نمایش می‌دهند. همچنین صندلی‌های استاندارد با صندلی‌های Pole Position جایگزین شده است.

استون مارتین ونتیج جدید، در گرندپری عربستان وارد پیست می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران